Gå til innhold

ujevne bevegelser i magen

Anbefalte innlegg

På mandag og noen dager før det, opplevde jeg å kunne se junior utenpå magen og jeg kjente også sparkene ganske bra. Nå er det bare så vidt jeg kjenner noe når jeg sitter. Er 25+5. Er det bare at han har snudd seg, er all bevegelse god bevegelse eller skal jeg kontakte lege/jordmor ?? Føler meg litt bekymret, samtidig redd for å være overhysterisk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6668027-ujevne-bevegelser-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest at babyen snur seg fortsatt veldig mye og at kanskje den nå ligger sånn at den sparker innover istede for utover mot mage skinnet.

Jeg har også veldig ujevn styrke på sparkene. Noen dager tror jeg han omtrent sparker seg igjennom, mens andre dager er det bare så vidt jeg kjenner noe. Men jeg tenker at så lenge jeg kjenner NOE så er alt ok.

Men er du veldig engstelig så kan du jo bare ringe jordmor :)

Det er ikke noe hyggelig å gå rundt å være redd.

Takkf or tilbakemelding. Det hjalp å høre at andre også har det på samme måte :) Jeg kjenner jo litt bevegelse, og du har sikkert rett i at han bare har snudd seg litt. Mannen min sier også at magen min har endret fasong.....Jeg får tenke at all bevegelse er god bevegelse :) Jeg er også ikke helt i form, tror jeg brygger på en forkjølelse...har hørt at det også kan påvirke energien til barnet

Jeg har snakket litt med jm om dette. Jeg prøver å tenke sånn at så lenge jeg kjenner litt bevegelse hver dag, og føler at jeg har det bra, så er alt bra. Dette er jm enig i, og sier at stort sett så vil mor ha på følelsen at noe er galt, og da er det bare å kontakte lege/jm eller føden... Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite...

Hvis jeg syns det har vært veldig lite bevegelser en dag, så prøver jeg å drikke noe kaldt, og få i meg litt søtt, og kanskje prøve å dytte litt på magen. Da blir det stort sett mere liv, og jeg får roet meg ned.

Fint å høre at det er flere som har det likedan. Jeg kjenner også ofte og sterke bevegelser noen dager, mens andre dager kjenner jeg bare vage og sjeldnere bevegelser. Det er nok bare slik at det er stor forskjell på hvordan babyen ligger og hvor mye man kjenner sparkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...