Gå til innhold

Hjelp... 3 kg opp på 2 dager...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette normalt???? Er i uke 39 i dag...

Har begynt å veie meg hver morgen nå for en liten tid tilbake, å vekta har holdt seg "stabil" den siste uka, mens i går mårrest da jeg gikk på vekta fikk jeg meg et skjokk... hadde gått opp 2 kg siden dagen før, å i dag når jeg gikk på var det heller ikke noe bedre, vekta var gått opp ennå 1 kg...

Er det mulig?????

Begynte å studere meg selv i speile å så etter om jeg hadde fått mye veske å sånn, men jeg klarer ikke å se unormalt mye siden sist jeg var på kontroll... har en del vann i kroppen, å synes kanskje at leppa å nesa kan virke litt mer hovent enn i går...

Noen som vet hva dette kan komme av?? Kan det være svangerskapsforgiftning??

Hjelp meg, pliiiis...:)

Takk for alle svar...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok bare vann som kommer helt på slutten.. Fordelen er at det forsvinner rett etter fødsel og må ikke slankes vekk.

Skrevet

hehe. Jeg la på meg 20 kg med førstemann, og 22 kg nå med andremann. Jeg fikk endel vann i kroppen, og det er klart det veier bra mye. Men jeg har blitt stor med begge to.

nå er det 7 uker siden jeg fødte, og har gått ned 18 kg siden da.og har 4 kg igjen til jeg veier det samme som jeg gjorde før jeg ble født :)

med førstemann tok jeg av meg 10 kg rett etter fødsel. men de siste 10 kg tok faktisk rundt 1.5 år og få av. men så skal det sies at jeg ikke fikk ammet, og at jeg heller ikke var noe nøye på hva jeg spiste etter fødsel...

Skrevet

Ja...jeg la på meg 36kg med førstemann...gikk opp fem kg i uka den siste måneden..det var varmt ute og jeg så ut som en flodhest på slutten..men alt forsvant ganske fort...er nok vann du har fått ja...det er den eneste naturlige forklaringen på at man går opp så mye på så kort tid...jeg gikk ned alle 36kg på 4-6mnd... så jeg var fornøyd med det jeg altså...hvis du ammer går alt fort bort...

Skrevet

Håper ikke du har 4 kg til du veier det samme som da du ble født ;-) he he.. kunne ikke dy meg.. skjønner at du mente før du ble gravid!!!

Skrevet

hahaha, hadde vel vært en smule tynn da ja :) går litt fort av og til.

Skrevet

Kan være lurt å ta en urinprøve siden du har gått opp så mye på så kort tid. Ville fulgt med videre og tatt kontakt hvis det fortsetter

Skrevet

Jeg gikk opp 5-6 kg på ei helg, bare vann. Merket at jeg ble litt hoven i beina og ble gradert til 0-1 med ødem av legen, som veide meg, tok urinprøve og målte blodtrykk. Alt fint og normalt. Jordmora mi sa til og med at det var et godt tegn med litt vann i kroppen, så lenge blodtrykket gikk ned og ikke opp. Hva hun mente med det aner jeg ikke, men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...