E & A mamman :-) Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Hon føddes på søndagen den 8/10. Værkarna børjade som smått kænnas på nattkvisten runt 3 tiden.. men det var otroligt oregelbudna o gjorde inte så ont. Kændes mer som jobbig mensværk. Førsøkte somna om men det gick inget vidare så jag gick upp o ringde till min mamma. Sa att det snart var dags att bli mormor igen. Pratade med henne ngn timma.. sen så væckte jag mannen o sa att det blir nog ett søndagsbarn till :-) Runt 6 tiden ringde jag en vænnina som skulle passa Elias under den tid vi var på sjukhuset. Så vi åkte in till sjukhuset runt 8 tiden.. skriv in oss o fick sitta fylla ut en massa papper.. USA ær helt sjukt. Så mkt papper om allt o inget. Blev ju næstan rædd før att føsa.. stod så mkt om død o skador. Efter allt pappersarbete så blev det gynkontroll.. jag var då 5 cm øppen. Sjukskøterskan frågade om jag ville ha ngt smærtestillande.. men jag avståd. Hade bestæmt mig før att førsøka utan. Blev tillkopplad på dropp.. tydligen standard hær i USA. Sen så kopplade jag på mig ipoden o børjade traska i korriodorierna på avdelninge. Runt kvart øver tio gick vattnet.. mærkligt. Var inte med om det då jag væntade Elias. Efter det så børjade værkarna ta till ordentligt o de børjade gøra mer o mer ont samt mkt tættare. Så jag gick o tog en varm dusch før att se om det skulle funka.. Men det gjorde varken før eller till. Så runt kl 11 bad jag om att få Epidural av sjukskøterskan.. så hon ringde efter antesilegen. 11 20 var jag 10 cm øppen o var tvungen att børja krysta.. kl 11 46 e Aminda ute. Då kom antesilegen.. med andra ord før sent. :-) Så jag fødde helt utan bedøvning. Det trodde jag aldrig om mig sjælv.. men det gick :-) Hade en egen fødsellege på plats under hela krystslutet.. trevlig o super go. Det var en helt annan upplevelse att føda hær i USA jæmført med Norge. Mkt mera service, de e ju så rædda før att bli stæmda. Så de passar ju upp pån till de yttersta. Finns bilder o film på min bloggsida. http://www.famhansen.sprayblog.se Koz koz
Nicita73 Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Så flott,gratulerer så mye, nå må dere kose dere masse med lillejenta:)
<3 Jentemafian <3 Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Gratulerer med jenta Flott dag jenta mi kom på samme dag hun også. Kos dere videre det skal vi gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå