Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg er førstegangs og lurer på om noen av dere med erfaring har noen å anbefale både angående materiale og merke
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Er 1.gangs selv. men det jeg har fått anbefalt er apotekets sine ammeinnlegg som heter chicco og ull innlegg!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Ull er vel best for puppen, og jeg brukte det en del med førstemann. Men følte at de var litt store, så jeg kommer til å bruke Natusan sine denne gangen.
lissin Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 med første fødte jeg på våren, prøvde både natusan og avent sine, jeg synes natusan sine ble veldig fort våte og kalde. mens avent sine tok fuktigheten bort fra huden, var mye mer fornøyd med dem. Nå som jeg skal føde senhøstes satser jeg på ullinnlegg. Før du har begynt å amme vet du jo ikke hvor mye du tåler før du får brystbetennelse, men det er ikke å anbefale å finne det ut heller, derfor sats på ull, synes jeg. jeg har både fra apoteket og fra nøstebarn.
¤SolaMi¤&lillesøs Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg ammet min lille ifjor og i hvert fall i førsten når man hadde mye melk og spreng så synes jeg Chicco sine var absolutt best. de er størst også og dekker mest av puppen. Natusan sine ble altfor små og de måtte jeg passe på at lå på puppen hele tiden. )
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 bare husk, ull innlegg bør ikke være innerst, ha et engangs innerst og ull for varmen ytters. På riksen anbefaler de dette da ullinnlegggene fort kan bli enorme bakerie bomber og brystbettenelsen kommer fortere en fy. Kjenner 2 som måtte kutte ammng pga dette, og jeg selv tenkte at dette kunne da virkelig ikke stemme ull var jo best, men da jeg satt dere med full betenelse selv pga ull innlegg gikk det opp et lys for meg, så nå har jeg avent sine innerst og ull for varmen yterst og ikke noe vondt mer
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 13. oktober 2006 #7 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg var veldig fornøyd med Avent sine engangsinnlegg, men har heller ikke prøvd andre. Natusan sine ble jeg advart mot her inne, og det ser jeg gjelder fremdeles. Ellers er ull-inlegg supert. Du får kjøpt dem i forskjellige størrelser på apteket.
selfangerkjerringa Skrevet 13. oktober 2006 #8 Skrevet 13. oktober 2006 Var veldig fornøyd med Avent sine sist. Natusan sine ble våte veldig fort, ubehagelig mot huden. Men denne gangen får jeg jo knøtt i januar, ikke på våren som sist, så tror jeg må krype til korset og skaffe meg ull-innlegg i tillegg... blæh, klør sånn av ull Men brystbetennelse vil jeg IKKE ha!
Panne som venter nr 2 Skrevet 13. oktober 2006 #9 Skrevet 13. oktober 2006 Husk å ha engangs innerst og ull utenpå da, har også hørt om det samme som anonym sier her oppe om ullinlegg som blir bakteriebomber, vil selv ikke ta noen risker på det
selfangerkjerringa Skrevet 13. oktober 2006 #10 Skrevet 13. oktober 2006 jepp, det er planen ja jeg lakk så mye sist at de i ull var dyvåte etter et kvarter uansett... joda jeg vet at våt ull holder på varmen, men behagelig er det IKKE!
mor til prins Skrevet 13. oktober 2006 #11 Skrevet 13. oktober 2006 hvor har de avent og chicco. har ikke sett dem. kjøp ullinnlegg som kan vaskes på 60 grader pga bakterieoppvekst.
selfangerkjerringa Skrevet 13. oktober 2006 #12 Skrevet 13. oktober 2006 avent har de i hvert fall på apoteket. kanskje også andre steder? noen som vet om nøstebarn sine innlegg kan vaskes på 60?
mor til prins Skrevet 13. oktober 2006 #13 Skrevet 13. oktober 2006 jeg har kjøpt ull-rik ullinnlegg på vitus apotek. de kan vaskes på 60 og kostet 109 kr. de fins i s-m og l
selfangerkjerringa Skrevet 13. oktober 2006 #14 Skrevet 13. oktober 2006 hm, tror det var de jeg hadde sist.... de er "doble" så en eventuelt kan klippe opp og legge papir-innlegg inni ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #15 Skrevet 13. oktober 2006 Støtter dette fullt ut! Jeg brukte faktisk ikke ull i det hele tatt, kun noen ganger ytterst, og det gikk kjempebra - hele poenget er å ikke gå med våte innlegg - og jeg lekket stort sett bare like før og like etter amming - og da sørget jeg for å ha på tørre så snart det har sluttet å renne. Jeg har også hørt at man ikke får slike ullinnlegg helt rene og at de derfor kan bli skikkelig bakteriebomber, vet ikke om det stemmer - men verd å ta med i vurderingen. Dersom du føler det går bra med bomull, og det kjenner du jo fort, ville jeg satset på det. Men her er det nok like manger erfaringer som gode råd....:-)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #16 Skrevet 13. oktober 2006 Anbefaler deg å kjøpe to par med ull og en pakke avent eller chicco. Av ull er sparkjøp sine helt ok. (50-60 kr paret) Natusan er dårlig. Hvis du lekker mye kan du ikke bruke bare ull. Jeg anbefaler ull inderst og papir ytterst. Ullinnleggene kan kokes om du er redd for bakterier. Har du papir på såre brystvorter blir det vondt!
Yvonnemor Skrevet 13. oktober 2006 #17 Skrevet 13. oktober 2006 Ull er best! Men skal man bruke engangs i tillegg synes jeg Chicco eller Avent. Natusan sine hang fast i brystvorten og ble fort våte og kalde.
hønsemor Skrevet 13. oktober 2006 #18 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg brukte ull innerst og engangs utenpå sist gang. Var veldig fornøyd med deg. Kjøpte ullinnlegg på sparkjøp siden de bare kosten 50 kr der og var derfor ikke så nøyen på om noen ble ødelagt i vask heller. Kjøpte nye etter behov. Syntes det virket helt fabelaktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå