Gå til innhold

Har dere sex fra tiden rundt innsetting og fremover?

Anbefalte innlegg

I brevet står det at en kan leve akkurat som før. Både bade og ha sex.

Men er det egentlig lurt??

(Må innrømme at jeg var superkåt etter forrige innsetting å bare måtte ha sex!)

Kan alle dultene oppi der gjøre "skade". Enn sæden? Hvordan virker den inn på progesteronen?

Har hatt en del dårlig samvittighet pga den sex`en. Kanskje det var det som gjorde at det ikke funket?

Men, igjen! Det er jo alltid noe å ha dårlig samvittighet for.

Ved første ivf`en syntes jeg at jeg sov for mye. Noe som jo ikke akkurat er heldig for at kroppen på alle måter skal kunne fungere opptimalt.

Ved fryseforsøket sist ble det mye stress rundt dagene med innsetting, en god del cola og lite med trening.

Denne gangen har jeg rett og slett glemt meg, og spist sanne likør sjokolader.

Tenkte ikke over alkoholen jeg. Går omtrent rett til hode på meg som ikke er særlig vant til sterke saker. Så er det jo den cola`n da, for ikke å nevne stratos :(

Fortsetter under...

tror nok det lureste er og leve som vanlig,men skjønner hva du mener med og "å ha dårlig samvittighet" når man ikke lykkes...

jeg og sambo hadde ikke sex etter innsetting ,bare for sikkerhet skyld..

men jeg gjorde akkurat det samme som før,angrer litt på at jeg jobba så sinnsykt mye,skal prøve og roe litt ned nå:)

klem

Ja denne samvittigheten...... Er lett å si i etterkant "tenk om jeg hadde gjort det og ikke det" osv..... Skal jo i prinsippet leve som normalt. Men vi fikk beskjed om å ikke ha sex de nermeste dagene etter innsetting pga infeksjonsfare. Skulle ikke bade heller, eller løfte tungt..

Har også drukket en del cola light... og sjokolade da..hi hi nam nam...

Ikke ha dårlig samvittighet lille venn:) Finner alltid noe vi kan skylde på om ting ikke går vår vei.... det er det letteste...men dumt da. Vet jo ikke hva som hadde skjedd om vi ikke hadde gjort det..

Mange klemmer og lykke til:o)

Jeg fikk også beskjed om å vente i 2 uker etter egguttak pga infeksjonsfare, men etter fryseforsøk behøvde man ikke å vente. Jeg velger å vente uansett, for de gangene vi har hatt sex ved de forrige forsøkene har jeg alltid fått en liten blødning. Dette resulterer i at jeg blir redd og tror alt går galt, og da blir det mye psykisk stress og lite søvn, så da føler jeg at det absolutt ikke er verd det. Kan heller kose oss litt senere (når man har fått mer klarhet i ting), og da med god samvittighet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...