Gå til innhold

Hvilke ammeinnlegg er best?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Bare en kommentar til de som anbefaler ull.

Da jeg fikk min sønn i des 2004 ble jeg ikke anbefalt å bruke ull direkte på puppen, rett og slett fordi det økte faren for sopp i brystvorten.

( det er veldig vondt å amme med).

Best er det å bruke engangsinlegg rett på, og deretter ull utenpå.

Det fungerte fint for meg.

Lykke til!

Annonse

Husker desverre ikke hva de heter, men sist gang fikk jeg tak i noen som hadde kjerne nesten som et bind, de hadde veldig bra oppsugingsevne og var relativt tørr på overflaten.

Syntes de i kun papir var noe dritt, jeg lakk jo rett igjenom dem med en gang.

Hadde ull utenpå!! Tror det er veldig viktig, spesielt på vinteren.

De i ull synes jeg definitivt er best. Holder varmen uansett (brystbetendelse er vondt!) og er myke mot såre brystvorter. Kjøpte på apoteket og i barneutstyrsbutikk, men husker ikke merket. Viktigst at de er i ull:)

Prøvde sånne i papir en gang, men de var fæle synes jeg!

Du må ikke bruke ull innerst. Der er uhygienisk, øker smittefare for sopp og dessuten så sitter de fast i puppen dersom du får sprekker og sår. Men ullinnlegg over engangsinnlegg er topp. Kjøpt gjerne den største størrelsen du finner. LANA sine i large er fine. Jeg er normalt en størrelse B/C ben bruker innlegg som er på størrelse med en kjøkkentallerken. Viktig med ullinnlegg som dekker hele puppen for å redusere faren for brystbetennelse.

Av engangsinnlegg til å ha innenfor ulla kan jeg som Zoomer anbefale Medela sine på første plass og dereretter Chicco. Disse setter seg ikke fast. Jeg har brukt Medela sine innenfor ullinnlegg i 11 måneder nå.

Dersom du ikke lekker kan du vurdere å kokvaske noe av glatt stoff, klippe opp i kluter og bruke som engangsinlegg inni ulla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...