Gå til innhold

kan noen hjelpe meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er alenemor til en sønn på 4 mnd.han jeg trodde var far til barnet har ikke tatt en test før nå,pga han ville ikke men måte gjøre d til slutt.

d viste seg at d ikke var han.jeg vet hvem d er nå,men får å være helt sikker vil jeg at han skal ta en test,men han vil ikke for han har dame og unger,han sier d vil ødelegge forholdet til hun.han sier jeg bare må skrive ukjent far,men jeg har ikke lyst til d.... er d noen som er i samme situasjon eller hva ville dere ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det du tror er best for deg og ungen.

Han er jo lite voksen da, hvis han ikke tar ansvar for sin egen unge, men det er jo mange av den typen.

Hadde det vært meg, jeg hadde skrevet navnet på faren og krevd en test av han, så får ungen i det minste hvem som er pappaen.

Det synes jeg han har krav på å vite, selv om det ikke blir noen videre kontakt.

Da må han jo betale bidrag også, og det fortjener han vel?

På den annen side, kommer han til å lage et helvete for deg og den lille? Da er det like greit å skrive ukjent far.

Til sist:

Hvis du skriver ukjent far, sørg for å svartmale samvittigheten hans. Send han et langt brev, der forteller du hvor råtten og barnslig han er. Hvordan dette kommer til å påvirke ungen i negativ retning.

Hans eget kjøtt og blod.

Skrevet

Svarer selv om jeg ikke vet hva jeg skal skrive... Jeg var i nesten samme situasjon. Jeg trodde en var faren, men når snuppa var 4mnd fant jeg ut at det ikke var han men en annen.. Jeg bare skrev melding til han å sa at det kom et brev i posten om at han var faren til barne mitt.. Han hadde ikke store valget da.. Han hadde selv dame da, men ingen unger.. Vet ikke helt hva jeg ville ha gjort i din situasjon, men d beste for barnet er så klart å vite hvem faren er.. Men vil du at faren skal ha kontakt med barne?? Vist du ikke vil det kan du jo si til han at du bare vil ha navnet hans på papir men ikke kommer til å kreve noe mer.. Si at du bare vil at barnet skal vite hvem faren er når han blir eldre..Ingen forpliktelser.. Men som en sier.. Den som er med på leken må tåle støyten..

Skrevet

Har ikke vært i den situasjonen, men...

skulle jeg gjort det som jeg mente var riktig for barnet mitt, hadde jeg skrevet navnet hans. Da kan du igjen kreve bidrag av han, han kan ha samvær dersom han vil og barnet vil få vite hvem faren er.

Men som tidligere nevnt her.....du vet jo hva slags person han er..dersom han kan lage et helvete er det kanskje bedre å ikke si noe.....men på en annen side fraskriver du deg på en måte retten til bidrag og den muligheten barnet ditt har for å bli kjent med sin far...

Vanskelig dette her...går det ikke an å få snakket med noen enten på trygdekontoret eller familievernkontoret? Du kan jo ta en anonym samtale dit og spørre. Evt ringt til et annet trygdekontoret enn ditt eget, slik at de ikke får mistanke dersom de en uke senere mottar brev i posten......

Det går fint an og ta anonyme telefoner til tk, har selv jobbet på et og jeg hadde flere slike anonyme samtaler....

Ønsker deg lykke til, uansett hvilket valg du tar!

Skrevet

Kjedelig situasjon og i prinsippet så synes jeg at han burde stå oppført som far. Men så forteller du at han har familie. Da synes jeg prisen blir for høy.

Ditt barn kan få det helt flott sammen med deg som aleneforsørger. Men hvor tragisk ville det ikke være ditt barns halvsøsken ikke lenger får bo sammen med sin far fordi sannheten om ditt barn kommer ut. Ditt barn vil få en far, de andre barna vil miste en far på heltid.

Vil du det? Det er greit å stå på sin rett men det er ikke alltid at det beste er å kreve alt en har krav på.ada, faren er også medskyldig og jada, det var han som var utro, men hvilken høy pris å betale for et feiltrinn. Vi er alle mennesker og jeg vet at utroskap kan skje den beste.

Jeg har opplevd at min kjære fikk et barn med en annen. Vi har samvær. Den situasjonen kan du også prøve å tenke deg. Jeg har klart å ta imot barnet, men jeg tror jeg kan love deg at det finnes mange kvinner der ute som aldri hadde taklet å få mannens bevis på utroskap inn i huset, eller som gjør det høyst motvillig. Og oppfører du han som far så har han faktisk krav på mye og du får en hel svigerfamilie på kjøpet som ikke alltid er så positive til deg, som har lagt med en opptatt mann. Hvordan skal de ta imot deg og et barn som de vet er grunnen til at deres andre barnebarn kanskje ikke lenger får bo med sin far?

Nei, det kan gå bra og det kan gå helt feil. Fører du han opp som far så er det store sjanser for at du må forholde deg til hans samboer, hans foreldre, hans barn og at diskusjoner rundt samvær blir alt annet enn lett. Vil han ha samvær så kan det ikke bare bli på dine premisser. kanskje vil han ha barnet mer enn det vanlige minstesamværet etter hvert.Det må du i såfall tenke gjennom på forhånd. I det du fører faren opp så betyr det kontakt de neste 18 årene.

Men ja, selvfølgelig kan du kreve at han tar en test.

Skrevet

jeg har aldri vært i samma situasjon. Men om det var meg, så hadde jeg ført opp han som far og gitt beskjed til trygdekontoret om at han skal betale bidrag. (da kan det hende Trygdekontoret krever bevis, men det er en annen sak- og da må ha jo kanskje ta testen likevel).

Jeg mener at man er to om ansvaret, enten den ene er gift og har barn med en annen eller ikke.

Slik jeg oppfatter situasjonen, så forsøker han å presse deg til å gjøre det som behager han mest: nemlig å slippe ansvar og å unngå konfrontasjon med dama si...

Skrevet

har ikke vært i samme situasjon som deg, men syns det anonym over meg sier høres veldig fornuftig ut!

lykke til uansett hva du velger:)

Skrevet

Så fordi ting kan bli vanskelig for oss voksne så skal man ikke si noe? Og ansvaret for samboerens følelser ligger på ham som var utro, og ikke barnet hans!!! Alle barn har rett til å få vite hvem foreldrene er!

Skrevet

Takk for svaret.. jeg vil ikke at han skal ha noe kontakt me ungen og d har jeg sagt til han.. jeg har sagt jeg vil ha naavnet på papiret og når guttungen blir så stor å lurer på hvem som er pappaen har jeg lyst å si som d er ,så hvis guttungen vill oppsøke han da,så må han jo få lov til d.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...