Gå til innhold

Nutramigen, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat begynnt med nutramigen til gutten min, har hatt masse mageproblem tidligere, og hs mente at nutramigen var skånsom mot magen. Denne melken kan en jo få på blå resept, men er det kun hvis det blir påvist melkeintoleranse? legen min er også usikker på dette, skal på sykehuset imorgen og ta blodprøve for å sjekke evt matallergi. Men jeg tror ikke at han har melkeallergi, for da hadde han vel ikke hatt gode dager når han fikk kun nan? nutramigen hjelper ihvertfall, han er mye bedre i magen!

Men det står at en må ordne ferskt måltid for hver gang, kan en ikke lage døgndose slik som med nan? hvordan har dere evt gjort det når dere skal ut på tur? blir så usikker med tanke på disse farlige melkebakteriene, laget mest mulig ferske måltid med nan også, men det er jo av og til det er praktisk å ha ferdigblandet i kjøleskapet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare si til deg at melkeallergi mest sannsynlig ikke vil slå ut på blodprøver eller prikktesting, men vurderes ut i fra symptomer. Har han mye magesmerter og diare, mener jeg at han skal ha Nutramigen på blå resept. Ikke gi deg på det! Han kan reagere på lactosen i melka eller melkeproteinet. Det siste er mest vanlig når de er små, vokser det av seg når de blir litt eldre.

Jeg har alltid termos med varmt vann med meg og melkepulveret ved siden av i en liten boks. Har brukt nutramigen før, bruker enfamil nå.

Skrevet

Hei. Jenta mi hadde kolikk av melkeprodukter jeg spiste og av NanH1.Fikk også utslett.Vet ikke om hun har melkeallergi (håper ikke det) men jeg bruker Nutramigen i over 2 mnd. nå.Har ikke sorget for å få det gratis ennå (hun bruker lite,jeg ammer ennå).Jeg lager det en gang i dögnet og har i kjöleskapet,dette går bra,behöver ikke å lage ny hver gang.Når jeg går ut, tar jeg avkokt kaldt vann og varmt i termos, så blander jeg dette direkte i flasken (fölger med veldig greie små målingsskjeer).

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...