Gå til innhold

Hva synes dere om Ebba?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

la inn dette sprøsmålet da vi for to år siden ventet en datter. De fleste likte det ikke noe særlig, syntes det var for hardt osv. Nå ble det ikke en liten Ebba (vi ble enige om et navn vi likte bedre), og vi venter en ny liten jente neste år. For 10 år siden lo de fleste av navnet Emma, for ikke å snakke om Oskar - men begge disse er jo utrolig populære i dag! (Var ikke Emma på topp både i Sverige og i Norge i fjor?) Vært interessant å høre hvordan Ebba ligger an i år;)

Faren er svensk, og på svensk høres liksom Ebba litt mindre hardt ut! Veldig usikker her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hei

 

Kjenner ingen som heter Ebba, men synes dette er et flott navn! Uansett er dette et navn dere begge liker og har tenkt lenge på - så gå for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet også om ei lite jente på tre år som heter ebba, og hun passer navnet sitt kjempegodt:) Synes det er et fint navn jeg, ikke mye brukt men klinger bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebba er et veldig kult, fint og samtidig feminint navn syntes jeg. Og så har du jo referansen til Ebba Grøn som er et svenskt punk band, døds kult:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Ebba er finfint! Vet det var høyt oppe på navnestatistikken i Sverige i 2005, så eneste faren er at det etterhvert blir fryktelig populært i Norge også. Men hva gjør vel det? Så populært som Emma blir vel neppe noe navn igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare si at jeg personlig synes det høres ut som om noen prøver å si emma, men er veldig forkjølet.

Så jeg likte det ikke noe spesielt..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...