Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #1 Del Skrevet 12. oktober 2006 la inn dette sprøsmålet da vi for to år siden ventet en datter. De fleste likte det ikke noe særlig, syntes det var for hardt osv. Nå ble det ikke en liten Ebba (vi ble enige om et navn vi likte bedre), og vi venter en ny liten jente neste år. For 10 år siden lo de fleste av navnet Emma, for ikke å snakke om Oskar - men begge disse er jo utrolig populære i dag! (Var ikke Emma på topp både i Sverige og i Norge i fjor?) Vært interessant å høre hvordan Ebba ligger an i år;) Faren er svensk, og på svensk høres liksom Ebba litt mindre hardt ut! Veldig usikker her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #2 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg kjenner en liten Ebba på tre år. Synes navnet hennes er tøft og fint. Passer til ei lita bestemt dame :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #3 Del Skrevet 13. oktober 2006 I Sverige er Ebba et ganske populärt navn. Jeg synes navnet er kjempesött. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #4 Del Skrevet 13. oktober 2006 da er nok jeg også offer for motens skiftende vinder; synes det er kjempefint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammaen til Alvin Skrevet 13. oktober 2006 #5 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg liker det ikke noe særlig, men nå har jeg aldri hatt sansen for Emma heller da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #6 Del Skrevet 15. oktober 2006 synes Ebba er veldi fint jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #7 Del Skrevet 15. oktober 2006 Ebba er tøft og jeg ser for meg en liten rakkerunge;) Liker navnet godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julepakken Skrevet 15. oktober 2006 #8 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei Kjenner ingen som heter Ebba, men synes dette er et flott navn! Uansett er dette et navn dere begge liker og har tenkt lenge på - så gå for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønemor2005 Skrevet 16. oktober 2006 #9 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg synes Ebba er kjempefint. Både søtt og voksent på samme tid - det perfekte navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillypia Skrevet 16. oktober 2006 #10 Del Skrevet 16. oktober 2006 Vet også om ei lite jente på tre år som heter ebba, og hun passer navnet sitt kjempegodt:) Synes det er et fint navn jeg, ikke mye brukt men klinger bra:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #11 Del Skrevet 16. oktober 2006 Ebba er et veldig kult, fint og samtidig feminint navn syntes jeg. Og så har du jo referansen til Ebba Grøn som er et svenskt punk band, døds kult:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prysseluskan Skrevet 17. oktober 2006 #12 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg synes Ebba er finfint! Vet det var høyt oppe på navnestatistikken i Sverige i 2005, så eneste faren er at det etterhvert blir fryktelig populært i Norge også. Men hva gjør vel det? Så populært som Emma blir vel neppe noe navn igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #13 Del Skrevet 17. oktober 2006 Eg synes Ebba er veldig flott! Farmora mi heitte det, og ho var ei tøff dame! Synes det passar finfint eg! Og det er ikkje eit "hardt" namn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
humørsvingningen Skrevet 17. oktober 2006 #14 Del Skrevet 17. oktober 2006 Må bare si at jeg personlig synes det høres ut som om noen prøver å si emma, men er veldig forkjølet. Så jeg likte det ikke noe spesielt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå