Gå til innhold

Nutramigen,noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat begynnt med nutramigen til gutten min, har hatt masse mageproblem tidligere, og hs mente at nutramigen var skånsom mot magen. Denne melken kan en jo få på blå resept, men er det kun hvis det blir påvist melkeintoleranse? legen min er også usikker på dette, skal på sykehuset imorgen og ta blodprøve for å sjekke evt matallergi. Men jeg tror ikke at han har melkeallergi, for da hadde han vel ikke hatt gode dager når han fikk kun nan? nutramigen hjelper ihvertfall, han er mye bedre i magen!

Men det står at en må ordne ferskt måltid for hver gang, kan en ikke lage døgndose slik som med nan? hvordan har dere evt gjort det når dere skal ut på tur? blir så usikker med tanke på disse farlige melkebakteriene, laget mest mulig ferske måltid med nan også, men det er jo av og til det er praktisk å ha ferdigblandet i kjøleskapet.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har LANG erfaring med nutramigen. Du kan trygt lage samtlige flasker du trenger for et døgn på en gang og oppbevare dem i kjøleskapet=) Nutramigen brukes akkurat som vanlig mme!!! Blir nesten provosert av at de skal gjøre det så vanskelig for mødrene med OVERDREVNE advarsler om hvor forsiktig man må være=( Man koker vann og flasker/smokker osv. frem til babyen er 3 måneder. Deretter holder det å vaske flaskene i maskin. Husker ikke hvor lenge man trenger å koke vannet man lager "melka" på. Men ihvertfall bruk nutramigenen som om det var nan!! Du trenger IKKE være MER forsiktig!! Håper dere får blå resept da, ellers kommer dette til å koste skjorta, for nutramigen er DYRT!!

Skrevet

Det er faktisk ikke så innmari mer vanskelig å lage ferskt måltid for hver gang. Finnes mange kjempefine løsninger på www.flaskeposten.org.

Om vi skal være redde for den nye melkebakterien? Ja, det vil jeg si. Når flere barn har dødd i vestlige land (ikke u-land altså) de siste årene, så hadde jeg villet være mer forsiktig, å høre på hva ekspertene sier!

Man kan jo koke vannet klart på forhånd og ha på flaskene i kjøleskapet. Deretter varmer man bare opp vannet i microen og heller på pulveret (som du kan ha ferdig dosert i en avent-boks, eller lignende). Rist, så er maten klar. Tar kanskje 10 sekunder mer enn å lage opp måltid for et helt døgn, men er verdt det!! (synes jeg)

Finnes også kjempefine, enkle løsninger når man er ute på tur. Det er mitt råd iallefall!

Skrevet

Glemte å fortelle hvordan vi gjør det ute på tur, hehe :D

Vi har med:

- ei flaske med ferdig kokt vann

- termos med varmt vann

- pulver ferdig dosert i avent-boksen (se på flaskeposten sine sider)

Blander vannet i flaska til riktig temperatur. Heller bare over fra flaska til termosen til jeg har riktig mengde. Så oppi med pulver, og rist!

Skrevet

Hva i alle dager er den "nye melkebakterien"?

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...