Gå til innhold

Februar: sover deres barn om natten?


lillebeth

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en datter på 8 mnd, hun våkner ofte om natten. Hun sover på eget rom, fra 3 mnd, og har frem til 6-7mnd alder våknet for å få pupp i 01 og 05 tiden.ellers har hun sovet. Problemet nå er at hun våkner hver 30 til 60 minutt. hun spiser godt før hun legger seg 21.30 og sover oftest frem til 23 uten å våkne, men så er hun i gang.. Hun sovner uten stimulering fra oss, og finner roen i egen seng, både på dagtid og om kvelden. Hun har en grad av separasjonsangst for tiden, er det dette som gjør at hun ikke finner roen om natten, at hun ikke ser meg/oss? når jeg går inn til henne om natten roer hun seg med smokken, med en gang, uten at jeg gjør noe.på dagtid klarer hun lett å sette smokken i munnen selv, da denne henger i en lenke. Ammer fortsatt i 01 og 05 tiden. På dagtid sover hun 3-4 korte lurer, hun våkner også da etter 30 min, dette gjør hun selv om hun trilles i vogn, kjører bil etc. Trenger desperat gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sånn holdt tove og på en liten stund rett etter hun var 6 mnd så sluttet eg å amme henne på natten , hun fikk bare tutt og da gikk det ikke mange dagene før hun begynte å sove bedre.

det kan jo også være at hun holder på med noen tenner for da er dei jo også veldigt urolige.

du får prøve deg fram det går seg nok til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i utgangspunktet så hadde vi en rolig baby som våknet bare for pupp kl 1 og 5 fra 1mnd til han var 6 mnd, så begynte han å våkne oftere, men så fort han fikk pupen i muennen så sovnet han, tydelig at det var bare kos han var ute etter, ikke mat. (ha tok ikke tutt) Da bestemte vi oss for å avenne nattpuppen, en tøff første natt, der pappa sto opp å tilbydde vann på flaske, 2. natt ble det ikke så mye grining, og 3. natt våkna han men sovna med bare litt sang. siden det har lillemann sovet fra 1930 til 6-7 hver natt! Nå har han beegynt med en lang og innimellom en kort dupp på dagen, før to-tre på til sammen 3 timer, nå altså en dupp på 2-3 timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt sov natten fra han var 6 mnd gammel. Etter ca 3 uker så begynte han med nattamming igjen, ofte 1 måltid i 01-03 tiden engang. Jeg økte på med flere måltid på dagtid og det funket for oss. Nå er vi oppe i 4 måltider, det varierer veldig hvor mye han spiser til hvert måltid:) , men han sover fra 1900 til ca 0600!!!Herlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa sover fra 19-08 uten mat....

Men den siste måneden har hun tullet seg endel.. våknet flere ganger om natten.

Hun har og seperasjonsangst for tiden... men holder også på med tenner...

så hva som gjør at hun våkner vet jeg ikke...

Hun her sover som oftest bare 1 lur om dagen(30-60 min) noen ganger klarer jeg å lure henne til å sove 2 ganger...

Tror kanskje det bare er en fase de går igjennom... har intrykk av at de fleste barn i denne alderen går igjennom søvnproblemer av et eller annet slag.

Leste og en plass at når barnet er ca. 8 mnd. begynner de å oppdage at verden er enda litt større... og at søvnen kan bli forstyrret av alle inntrykkene de prøver å fordøye.

Men noe fasitsvar vil jeg ikke tro at det er..

 

vi får holde ut og håpe at det går over... men hvis du er veldig sliten av mangel på søvn så hør med helsesøster... de kan hjelpe..

Hs sa at hvis hun ikke sov bedre snart og jeg ble sliten og trengte søvn så skulle jeg ringe ut der så skulle vi prøve å fikse det sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sover hele natten. Har vært litt tull i perioder når han fikk tenner, men nå går det kjempe bra.

Sovner greit om kvelden, og sover til jeg står opp med de to eldste. (07.40)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...