Gå til innhold

Juni: Så lite aktivitet her. Går det bra med alle?


Anonym8579

Anbefalte innlegg

Litt synd det er så lite aktivitet her.

 

Hvordan går det med dere og barna?

Hvordan er et døgn hos dere? har dere begynt å få litt rutine?

 

Fortell litt da :)

 

Her går alt strålende. Nesten for godt til å være sant, hehe, føler nesten jeg ikke kan si noe når jeg er sammen med andre med barn. Blir nesten skryting føles det ut som ;)

 

Men men.. Slik er det her om dagen :

 

Mathias sover fra 20.00 - 08.00, får mat og sover vidre til ca 10.30. UROLIG deilig! Tar morgen stellet og koser oss og leker litt frem til ca 12.00 da sover han frem til ca 14.30 Får mat, leker, synger og triller tur. Sovner igjen i 17.00 tiden og sover ca til 18.00 Da blir det pappa kos, og jeg har "fri". Kl 19.00 ca tar pappan kveldsstellet med bading og pysj. Ca 19.30 ammer jeg, og ja 20.00 sover han hehe...

 

Mathias har blitt skikkelig flink til å gripe etter leker nå også. Synes det er kjempegøy :) Ikke fullt så gøy for oss som kjøpte ny babygym, og hva skjer? guttungen har blitt så sterk i klypa at han tar tak i lekene å drar de av! Kan tru jeg lo godt da jeg kom ut av dusjen, gutten grein og alle 5 lekene som skal henge på babygymmen lå rundt han :)

 

En liten smarting er han :) I natt våknet vi av at uroen over senga begynte å spille musikk! Kan tro vi lurte. Vi skrudde den av, gikk å la oss, og vips så spillte den igjen :) Begynte jo å lure på om det spøkte!

Til slutt skrudde pappan den av og ble stående ved senga, så begynte han å le, lillegull dreiv å støyk hånda over "på knappen"! Så han skrudde den på selv han hehe. Så nå er det bare å skru av bryteren bak ja :)

 

Så sånn går det her. Hvordan går det der, fler som er heldige og har det "lett"? Føler meg liksom litt alene med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei! vi er i hvertfall to...

 

vi koser oss glugg i hjel...jeg stor trives hjemme med guttebassen min...han er blitt så stor!

han er 4mnd nå :o) og griper i alt han ser og når - i dag fikk hunden til morfaren hans gjennomgå - dakar! han synest ikke Harald var noe kjekk...er en snill hund, men vi ser etter hele tiden...

 

sover rundt og er bare god! en solstråle :o)

 

jeg føler jeg ikke gjør annet en å skryte av gutten - når noen spør hvordan det går, så sier jeg - skryter jeg, blir det jo!!! har det som deg - føler nesten ikke jeg kan si for mye om hvor greit det går!

 

min mor sier jeg ikke vet hvordan det er å ha barn :o) vi har hatt forskjellige opplevelser - jeg var døgnvridd mine første 3 mnd.

 

men slik har vi det :o)

skal komme innom her mer og støtte op om aktiviteten.

nicket mitt var : ¤engutt14.06.06¤ men jeg bimmet - men jeg fikk Harald 9 dgr før termin så han kom 5 juni!

så her på dib er jeg bare...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at vi burde få litt mer aktivitet her. Er så moro å snakke med dere som har barn i samme alder :)

 

Vi må ha lov å skryte av våre små mirakler! Alle har jo hver sine sterke sider, så når venninna mi sier dattera sover hele natta, kan jeg briefe med at jenta mi ruller fra mage til rygg :)

 

Vi koser oss max her også. Var mye døgnkaos, skriking og søvnmangel de første 3 mnd, men nå har alt blitt bare fryd&gammen. Elvira sovner uten problem 2130, sover til 04-05 - får mat og sover til 07-08. Kan få meg en time søvn til hvis jeg ammer liggende, for da sovner hun igjen. Synes ikke jeg kan klage med bare en natt-amming! Det deiligste er i hvert fall at hun sovner helt greit av seg selv nå - åh, for en lettelse da hun begynte å gjøre det :)

 

Så er hun super-aktiv om dagen, vil IKKE ligge på ryggen lenger. Prøver å sette seg opp hele tiden, og gir jeg henne hendene mine og litt hjelp, drar hun seg opp i sittende og så i stående - og så prøver hun sjanglende å løfte annenhvert ben. Utrolig morsomt! Magen ligger hun også mye på, men har ikke klart å bevege seg noe særlig frem eller tilbake, bare sakte i sirkler. Hehe.

 

Mye latter, smil og glede er det i hvert fall her i huset!

 

Mor å høre hvordan det går med deres små. Dere må fortsette å oppdatere her inne! :)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ~Endorfina~ Mathias er helt lik når det gjelder å ligge på rygg ja ;) Prøver å fortelle han at han er baby, og babyer skal ligge litt innimellom, men tror du han hører? Phø :)

 

Skal bare sitte, eller stå, og blir strålende fornøyd hvis han får dra seg opp til sittende og stående, blir så stolt atte. :)

 

Mathias har ikke begynt å rulle enda da (Ikke bevisst i hvertfall), men det kommer nok, legger seg godt over på siden når han ligger på ryggen, så vipper nok over etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at Mathias også er helt vill etter å sitte og stå! Tror du man må begrense slik, eller skal man la dem holde på så lenge de viser at de vil det selv? Er litt usikker på det, om det kan være skadelig på noe vis, siden muskler og skjelett fortsatt er så lite utviklet.

 

Hvor stor har Mathias blitt, forresten?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

 

her hadde døgnet en fin fin rutine..

teodor sov fra åtte på kveden til fem på mårran, spiste i senga vår og ble der til vi sto opp. nå våkner han nårsomhelt!! hehe!

 

han har begynt å få grøt allerede. 7kg og 65 cm på 3 mnd kontroll!

 

han er en blid gutt som er kjempe flink å leke alene på gulvet. har snudd seg fra rygg til mage, har snudd andre veien også-men det kaller jeg bare flaks! ligger mye på siden og leker også!!!

griper tak..vil sitte masse og nå også stå. titte i speilet er toppers:)

 

men nå våkna han i vogna på verandaen!

 

er enig i at vi må bli flinkere å ta en titt innom denne siden!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

~Endorfona~ Vet ikke helt om man må begrense det jeg. Jeg prøver jo å legge han ned innimellom så han skal hvile ryggen og nakken litt, men han vil jo bare opp igjen hehe. Ikke så lett det der, å vite hva som er for mye og sånnt. Men jeg prøver i hverfall å begrense sittinga og ståinga litt, men o sakt er det ikke lett!

 

Mathias var 61,5 cm og 6020 gram da han var 3 mnd og 1 uke, har ikke målt eller veid han siden det. Skal på kontroll igjen 31.oktober så er litt spent på hvor stor han er da :)

 

Hvor stor har Elvira blitt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Helt enig i at det er altfor lite aktivitet her, så arti å lese om andre babyer i samme alder.

 

Må skryte litt jeg også da :-)

Var egentlig med i mai klubben, men Timian ville ikke komme før det var blitt juni: 14 dager etter termin.

Han var en stor gutt da han kom og har vært snill fra dag 1. Begynnte å sove hele natten da han var 2 mnd med visse unntak.

På 3 mnd kontrollen var han hele 7.7 kg og 67.5 cm lang.

 

Han har nå blitt 4 mnd og er en ordentlig go gutt. Fått sine første to tenner som han vet å bite med: Au! Men har forstått at det ikke er noe vits i å bite mamma i puppen. Han har også lærtseg nye kunster: ruller fra rygg til mage, skal opp å sitte og stå, ler og roper godt når han leker seg på gulvet: og er selvsagt verdens beste gutt! Han sitter på fanget mitt nå, og skulle helst vært bortpå tastaturet han også.

 

Lykke til med gullungene deres: er spendt på 4mnd kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei hei,

 

Kan vel ikke annet enn å si at jeg er blandt de heldige jeg også... De første 10 ukene var Aleksander veldig plaget med luft i magen og trykket hele natta. Det var ganske slitsomt, men plutselig en natt var det borte og nå husker jeg liksom ikke helt hvordan det var. Husker at jeg var skikkelig lei meg og frustrert, men nå tenker jeg liksom - det var da ikke sååå ille... Samboeren min bare ler og sier at man glemmer fort :o)

 

Nå ser dagen vår ca sånn her ut:

I seng ca 1930, sover da til ca 06:30 får litt pupp er så våken ca 30 min - 1 time før han sover 1-2 timer. Igjennom dagen er han stort sett våken 1,5 til 2 timer av gangen før han sover 1-2 timer. På ettermiddagen (etter 16) vil han som regel ikke sove mer, i så fall blir det kun en bitte liten dupp før han legger seg for kvelden.

Han legger seg våken og sovner av seg selv, det er ordentlig deilig.

 

Ellers har han ikke snudd seg fra rygg til mage enda. Men tipper rundt hver gang vi legger han på magen og da blir han skikkelig sint fordi han synes det er mye bedre å ligge på magen for tiden enn på ryggen. Bortsett fra det snurrer han seg rundt, det er støtt og stadig at bena er der hodet var for bare noen minutter siden. Har også en som helst vil stå på fanget. Sitte og ligge er ikke moro. Prøver du å sette han på fanget, presser han seg opp i bue stiv som en pinne fordi han vil opp å stå. Ellers elsker han å være flymaskin, da kommer det noen lykkelige hvin der han svever rundt. Sikkel og gulp er da noe man må regne med i samme slengen.

Det er mye latter og "bø" leken er veldig morsom eller andre leker hvor han skvetter litt, eller at søster på 5 står å hopper og danser på gulvet mens hun ramser opp diverse rim eller regler.

 

På 3 mnd kontrollen (3 mnd og 10 dager) var Aleksander 6720g (3220g) og 64 cm (50cm) lang, så han er blitt en god liten plugg.

 

Lykke til videre alle sammen, moro å lese hvordan deres barn utvikler seg også, så fortsett å oppdatere i ny og ne... :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storkoser oss dagen lang :) Teodor er en utrolig snill liten gutt som gjør at mamma og pappa blir så bortskjemte ;) Han er bare blid, sover natten lang og langt på formiddagen :) Blir nesten litt kjedelig noen ganger. Mens han sover koker jeg litt flasker og ordner litt. Koser oss og ta oss god tidmed morgenstellet, da har vi mye å snakke om :) Er så fint å følge med på utviklingen hans, hvordan han nå har begynt å ligge mer på siden, hvordan har griper tak i lekene sine og studerer dem, og ikke minst alle de lydene han kommer med :) Han skravler hele tiden, vi har vårt eget språk som vi snakker ;) Han våkner med et stort smil, og smiler så herlig til oss, smelter meg helt :) Han ler, noen ganger skratter han skikkelig, da må vi bare le vi også :) Føler vi har en fin rutine på dagene våre, vi kjenner hverandre godt.

Han ligger å leker så fint med lekene sine og babygymmen. Venter bare på at han skal begynne å snu seg rundt, den siste uken har det skjedd mye, han snur seg over på sidene og når han ligger på magen så reiser han seg opp meg armene, tar baby push-up ;)

Skal på kontroll på torsdag, er så spent :)

 

Det er så herlig å være mamma, føler meg så heldig som får oppleve alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glemte jeg jo helt av at lillemann har 2 hvite klumper nede i munnen :) Lillemann begynner å få tannebisser, spennende :) Det klør nok fælt i munnen, han styrer fælt, alt skal inn i munnen, og han sikler mye mer. Men han er like blid, min lille helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange heldige:) Og jeg henger meg på..

 

Jeg hadde termin 14.juli, men Martine ville ut ut 2 1/2 uke før. 26.juni kom vesla, 3060g og 50 lang. Hun tok puppen med en gang, men jeg ble så sår at jeg begynte med skjold. Dette funket veldig bra. Da hun var 4 uker gammel dro vi på ferie. Og gjett hva jeg glemte? Skjolda!!! De lå igjen i mikroen. Tok henne rett på puppen, men dette funka ikke særlig bra. Hun fikk det ikke til, og jeg ble på nytt sår og fikk til slutt brystbetennelse. Da begynte vi på flaska. Jeg pumpa meg i ei uke så hun skulle få morselk, men etterhvert ble det mindre melk og løsningen ble mme. Martine var fornøyd med det også.

 

Nå legger hun seg i 20-tida og sover til ca 09. Når hun våkner er hun så blid atte. Bare smiler hele tida. Kan ligge i senga en halvtimes tid å bare lage lyder. Er så kos:) Har begynt med litt grøt til lunch i tillegg til flaske. Til kvelds får hun litt fruktmos og ei flaske. Har begynt å skjønne litt ere hva hun skal med denna maten. I begynnelsen tok hun det bare ut med tunga igjen. Så litt gris blei det:)

 

HUn har ikke begynt å rulle enda. Ser ikke ut som om hun har noe hastverk med noen ting egentlig. Har så vidt begynt å stå litt på beina, men drar eg fint opp i sittestilling når vi holder henne i hendene. Øver litt på å rulle, men hun skjønner ikke så mye av det enda. Ingen tegn til tenner enda, men hun sikler mere nå enn før. og det er stadig ei hand i munnen. Så kanskje det ikke er så altfor lenge til vi kan kjenne noe.

 

Det er hvertfall helt fantastisk å være foreldre. Storkoser oss utrolig mye:)

 

Håper det kan bli litt mere aktivitet her inne, er moro å høre hvordan andre som samme alder har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...