Gå til innhold

Regndress som parkdress? Eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tråla info på nettet opp og ned i mente siste ukene for å finne ut hvilken dress poden skal ha. Hadde tenkt å kjøpe en av dem under 1000 kr, muligens en Reflex med uttagbart fôr.

Men vi har jo Reflex regndress også, har bare hengt den bort litt, da den var litt stor for noen mnd. siden. Det burde vel gå bra å bruke den nå, eller? Og heller ønske seg en vinterdress til jul? Min lille er 16 mnd, så han løper jo ikke akkurat noe voldsomt omkring i barneparken. Så jeg tror i hvert fall ikke han river opp dressen.. hmm. Jeg vil tro dressen i hvert fall er passe varm, litt kjølig i Oslo om da'n.

Flere synspunkter på dette? Blir det klamt, tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fant akkurat ut at reflex dressen ikke puster, så regntøy kan jo være et alternativ kanskjer.. Samtidig tror jeg at barn på den alderen trenger en god dress, spesielt siden de ikke kan si ifra. En reima dress koster jo 900,- og kan brukes i oslo fra nå og ut april - og da kan jo regntøy ta over...

Skrevet

Ja, jo, er jo enig i at de trenger noe som bra. Men mente du at Reflex parkdressen ikke puster? Har vel egentlig hørt det, jeg også. Synes dette er vanskelig, må bare trå til og ta et valg, gitt! Får høre litt hva de sier i butikken, utenom at de sikkert sier at jeg må ha ny dress, hihi.

Noen andre erfaringer med dete?

Skrevet

En regndress er for bruk i regn, så det bør jo bare brukes da. Så jeg ville ikke brukt regntøy annet enn ved regn, og da trenger du jo annen dress også..

Skrevet

Tenkte på akkurat det samme jeg og, og bruke reflex regndress til vinterdressen skal kjøpes og brukes. Men så fant jeg en dress med avtagbart ullfleece, vanntett og puster. og ikke minst lett og ledig. Den koster 698,- merke mikkline. Så den kjøpte jeg og har begynt å bruke uten ullfleecen. Setter på ullfleecen når gradestokken er rundt 0.

Så da har jeg vinterdress, høst- og vårdress i ett...!! :-) Er kjempefornøyd!!!

Skrevet

Vi hadde opprinnelig tenkt å ikke anskaffe noen høstdress. Tenkte at det var greit å bruke regnbuksa ute og regulere med ulle og fleece under etter temperatur (førstegangsforeldre). Men så påstod barnehagepersonellet at det kunne bli litt kaldt med regntøyet etter hvert.

Vi har allerede en reima tech vinterdress, så vi var ikke interessert i noe veldig dyrt og ikke noe som kan brukes i alle sesongene (høst/vinter/vår). Det er jammen ikke lett å finne noe sånt nå! Har skjønt at de fleste tar inn vår/høst dresser på våren, og da er de stort sett utsolgt på høsten....

Men vi endte opp med en hel refleks regndress som er fora med fleece (ikke uttagbart). Vi har begynt å bruke den nå med kun bommullsstrømpebukse og bomullsbody under. Snuppa er 16 mnd og hun er ikke så lenge ute om gangen at hun blir klam. Vi syns den fungerer greit, hun er passe varm og den er lett å bevege seg i. Skal høre hva barnehagepersonellet mener i dag.

Skrevet

Det er den dressen vi har fra før. Jeg spurte på Baby shop i dag hva de syntes om å bruke regndressen som vanlig dress frem til snøen kommer, og de syntes det virket helt ok. Så lenge barna har ull innerst, sånn i tilfelle det kan bli litt klamt. Tror det er bedre enn bomull, men det er jo opp til hver og en.

Så jeg tror vi går for det, og heller ønsker oss vinterdress til jul.

Fint hvis du videreformidler hva de sa i bhg om dette, Blitzy! :-D

Skrevet

FrkMia: Jeg tror jeg så denne dressen i butikken, men var den ikke dyrere, tro? Var det veiledende pris? I så tilfelle høres jo dette veldig bra ut!

Skrevet

Ja, mener det er den veiledende prisen enot74, sto ikke tilbud over. Jeg kjøpte den på en lekebutikk hvor de også har merkeklær. Husker ikke merke på butikken. Har brukt den flere dager nå og blir bare mer og mer fornøyd med dressen :-)

Skrevet

regm dressene blir helt harde og stive i kulda så da er det lite praktisk til vinteren

Skrevet

Har ikke tenkt å bruke den i vinter, da skal han få vinterdress. Hele opplegget med å bruke regndressen i høst, var for å bruke denne fram til det er på tide med vinterdress. Men nå begynner det å bli ganske kjølig, så jeg kjøper nok snart en vinterdress. Men i dag har han på regndressen, så får vi se om han er klam når han kommer hjem i dag. Oioi, spennende tider!! Øh...

enot74

Skrevet

Hun ene som jobber i bh syns dressen var veldig fin og lurte på hvor vi hadde kjøpt den. Hun ville nemlig kjøpe den til sønnen sin også! Så snuppa vår bruker den hver dag i bh nå og hun er ikke klam! Både hun og vi er fornøyde!

Skrevet

Så bra, da! Vi bruker den også nå, litt stor ennå, men ellers funker det bra. Nå har jeg kjøpt en Reimatec vinterdress også, men den trenger han vel ikke begynne med helt ennå. Synes sjøl jeg har vinglet noe voldsomt i dette dress-styret, ene dagen skulle jeg ha uten fast fór, andre dagen med.. Endte da altså opp med fast, så kan han bruke Reflexen til våren igjen når det blir mildere. Tenker detta blir bra, jeg! :-D

enot74

Skrevet

Ja, det er jammen ikke lett for førstegangsforeldre!!!

Jeg lurer på om jeg neste gang hun må ha ny dress skal kjøpe en med uttagbart for slik at man har en dress som kan brukes i 3 sesonger.... Får vel oppsummerer etter våren tenker jeg :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...