Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Er noen fristet til å sykemelde seg, selv om formen er ganske ok? Har ei lita jente på 19 mnd i barnehagen, jobber selv 100%, og pappaen er mye på reise med jobben. Ganske slitsomt. Har ingen spesielle plager, men merker at magen blir steinhard når jeg har det hektisk. Og det er jo nesten hele dagen.... Er derfor litt fristet til å sykemelde meg 50% om ei stund, men det føles jo ikke helt rett. Er jo egentlig frisk nok til å være på jobb!! Flere som tenker slik, eller?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 i mine øyne ville det vært å utnytte systemet! Er man frisk nok til å jobbe, noe du skriver at du er, så er man ikke syk nok til å få en sykemelding. DEt er for folk som trenger det!! Selvfølgelig hadde det vært deilig med litt mer fri, det er d jo alltid, iallfall når man ikke går glipp av en eneste krone i lønn. Kunne selv tenke meg det jeg, men selv tar jeg meg sammen å går på jobb, enten jeg er sliten eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 ja gjett om det e. Men det e fordi at jobben min e sinnsykt slitsom. Vasker og steller gamle. Tørr ikke be om tilrettelegging da jeg bare har ei 34% stilling og da vil det si at jeg ikke vil få ekstra sia dem må tilrettelegge.Det samme vil skje viss jeg blir litt sykemld ,så da vil det lønne seg med 100% sykemld. Men har liten tro på at jeg blir å få det hos legen. er 21 uker på vei. Vet ikke helt va jeg skal si til han for at han skal forstå. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Hadde jeg hatt 100% fast så hadde jeg ikke trengt å bekymmre meg. klemz fra lille meg
ormeynglet Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg tenker som så at hvis jeg føler jeg virkelig trenger en gradert eller full sykemelding nå når jeg går gravid, så tar jeg det uten dårlig samvittighet. Jeg har i løpet av 4 år i min nåværende jobb vært borte kun 1 dag, og da var lilletulla syk og vi hadde ingen til å passe henne. Derfor så mener jeg også at hvis jeg blir så utslitt at jeg kjører meg selv helt på felgen og går på sparebluss, så hvorfor ikke. Jeg har da deltatt i arbeidslivet siden jeg var 13 år, og bestandig hatt en høy arbeidsmoral. Hvorfor ikke da ta imot det som er tilgjengelig for oss når man virkelig trenger det. Det er vel ikke så mange ganger i livet man går gravid tross alt, og man kan vel ha behov for sykemelding om man ikke akkurat går med full bekkenløsning eller henger over doskåla 24 timer i døgnet? Jeg har også en ganske tung jobb med en del løft og bæring og høyt tempo, og man merker da at man ikke klarer like mye som før + at jeg har ei lita ei på 16 mnd hjemme som også skal ha glede av mamma når hun kommer hjem. For min del så går det bra med 100 % forleøpig ( 20 uker i morra), men tviler på at jeg klarer det ut tiden. Har heldigvis ei kjempegrei jordmor som sier at jeg bare skal ta en telefon hvis jeg trenger å gå ned i stilling, så skal hun ordne med svangerskapspenger gladelig. Ergo, etter min mening, så gå til legen og få en sykemelding hvis du føler du trenger det. Får ikke noe klapp på skuldra av å dra strikken for langt heller, bare deg selv som taper på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå