Gå til innhold

RIPET OPP NABOENS BIL!!!...

Anbefalte innlegg

Hjelp meg!!!...

Jeg har en sønn på 3 år som fikk et innfall om å ta en stein å ripe litt i lakken på naboens panser...

Så da lurer jeg på: hvilken forsikring er det som skal dekke dette?

Forsikringsselskapet vil gjerne ha det til å være innbo forsikringen vår, med en egenandel på 3000;-, men jeg kan ikke skjønne det når bilen faktisk ikke stod på vår eiendom men på naboens...

Lurte kanskje på om det var reiseforsikringen vår eller barneforsikringen vår.

Noen som har opplevd det samme?

Har også vært snakk om hva jeg kunne gjort for å unngått dette, men skulle jeg holdt han i bånd da eller?...

Alle svar motta med takk:-)

ayme

ayme

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6663381-ripet-opp-naboens-bil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff... det hørtes ikke bra ut... veit ingenteng om førsekring og onga... men har hørt at vesst en hæst e på rømmen og skada en bil... så e det biln sin feil førr den sto der... høres jo ganske teit ut spørr du mæ...

Men vesst du må ut med en egenandel på 3000 vil æ nu hørt med et lakkeringsverksted ka di tar førr å lakk det panseret... e du heldi kan det jo hend det bi billigere... men det spørs...

Ka naboen sei?

Så kjedelig.

Desverre er det vi som foreldre som er ansvarlige for det barna våre gjør:-(

Men kan desverre ikke si hvilken forsikring som dekker det. Kan det lønne seg og ta det uten forsikring??? Det kommer jo ann på hvor stor skaden er, og hvor mye mann mister i % på ellers forsikring.

Aner ikke hvilken forsikring som skal ordne med dette jeg.. Men må si at det er virkelig uansvarlig av deg som mor å ikke ha tre-åringen din i bånd! Dette er noe alle burde vite.. Et must for småbarnsforeldre.. Min søster gjorde det samme når hun var åtte år gammel.. Mener at hun burde vært i bånd da også;)

Ærlig talt... Går jo ikke ann for deg å forhindre dette. En tre-åring får en fiks idè for seg, og før du rekker å vite hvor han/hun er er ideen blitt bragt til liv. Sånn er det bare:)

Håper det ordner seg for deg ihvertfall.. Blir en bra historie til konfirmasjonen da;)

Først var det snakk om at vi kunne rubbe ned bilen, men da måtte man ta hele bilen så det ikke skulle bli noen fargeforskjell og så var det heller ikke sikkert at det ble bra. Kom an på hvor dype ripene var. Skulle jo ha 3900;- for dette og det samme for å lakkere opp hele panseret!

Så naboen sendte bilen direkte på verksted og fikk panseret lakkert, før forsikringsselskapet vårt hadde fått sett på skaden...

Ho har jo nå en regning på 3900;- som har forfalt og mener at vi skal betale dette, men jeg mener at ho kan skylde seg selv for at ho ikke ventet på forsikringsselskapet og alle vet jo at sånne ting tar litt tid...

Men må jo si at dette er skikkelige sure penger!

Det værste er at disse 2 ripene var så små at ho hadde ikke sett dem selv før jeg kom hjem samme kveld og fortalte hva lillegutt hadde gjort tidligere på dagen....

Men men, har ihvertfall rein samvittighet om ikke annet...

Annonse

Sønnen min kom borti en bil med sykkelen sin i sommer. Kom litt ripe i lakken. Vi snakket med forsikringsselskapet og de sa at vi egentlig ikke hadde noe ansvar. Men vi valgte å få skaden fikset. Vi brukte ikke forsikring, men vi har en bekjent som driver med lakkering av biler og han fikset det. Det kom på ca 1600,-. Så dette er ikke noen lett situasjon. Vet akkurat hvordan du har det. Lukka til...

Huff, så trasig!

Hvis hun allerede har utbedret skaden, FØR forsikringsselskapet har sett på det, så har du vel ikke mulighet til å benytte forsikringen til dette?

Nå er ikke 3900kr så mye, så hadde nok bare betalt selv - hehe, men krevd å se regningen ;-) OG kvittering for at du har betalt det.

Hei. Jeg jobber med forsikring. Grunnen til at dette går på innboforsikringen er at det i innboforsikrinen ligger en ansvarsforsikring i norden på (vanligvis) 3 millioner. At dette var naboen spiller ingen rolle. Hadde vært det samme om det skjedde med ali babas ferarri på sommerferie i danmark.

Dette er også den eneste måten å få dekt det gjennom forsikring din. Eneste alternativ er at naboen tar det på sin forsikring. Her er egenandelen minimum 4000.

Det du kan sjekke er om dere har opparbeidet noen form for egenandels reduksjon, enkelte selskaper har en slik type bonus for å være skadefri.

Selve skadeoppgjør prosessen kan jeg ikke så alt for mye om, med tanke på det du sier at hun allerede ha vært på verksted. Ring selskapet og fortell historien. 3000 er jo uansett bedre å betale enn 3900.

Lykke til!

Huff, ja det er fort gjort! De er så raske og har så mange "gode" ideer, disse ungene.....Men betale må man jo, tross alt for galt at naboen skal bli nødt til å punge ut...

Har selv vært i en motsatt situasjon, vi var naboen.....ikke trivelig akkurat. Ungene dreiv å sykla rundt bilen vår ofte og fikk tilsnakk mer enn en gang, uten at de slutta av den grunn. Da vi fikk ripa i den nye (!) bilen, kosta d oss 4000 sure kroner. Naboen nekta å betale, mente at bilen hadde stått utsatt til - utenfor vår egen garasje...! Fysjameg, blir enda sinna når jeg tenker på det..

Vel, moralen var i alle fall - syns dere bør betale. Det er riktig at innboforsikringa skal brukes, men d må jo dere vurdere i forhold til egenandel, om det faktisk lønner seg å bruke forsikringa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...