Traveltobarnsmor! Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Blir ikke klok på hvilken str jeg skal velge.en butikkdame sa at str 80 er fra ett år mens en annen sa at str 80 er til ett år! det gjelder reima vinterdress. min sønn blir ett år i mars og eg vil gjerne ha dressen ut vinteren. han er rundt 71 cm nå( 7 1/2 mnd) og veger 8 kg. Hvilken str skal eg ta, når en sier 80 er for stort mens en annen sier at det er 86 som gjelder.??????????????????? hvis han vokser en cm i mnd så er han ikke mer enn 80 cm i mars. hmmmm vanskelig.
Livmor Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har kjøpt str 80 til min gutt på 12 mnd. Han er 76,5 cm nå. Den er ganske stor og kommer garantert til å holde ut vinteren. Reima-dressene er store i str. Hadde kjøpt 80 hadde jeg vært deg:)
Traveltobarnsmor! Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2006 men du tror ikke at 74 vil holde i så tilfelle?min fyller jo ikke et år før i mars!Hvilken kjøpte du?den med to glidelåser?hvilken farge?
Livmor Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 Tenkte faktisk på det etter at jeg hadde svart deg. At 74 kanskje holder. Men jeg tør ikke garantere det. Jeg har mørkeblå og grønn med bare en glidelås. Har høst- og vårdressen jeg da, kommer til å supplere med flere lag ull under. Er jo uansett ikke ute når det er som kaldest. Mini har brukt den noen ganger allerede og jeg er kjempefornøyd:) Null problem for han å bevege seg i den:)
Traveltobarnsmor! Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2006 Takk for svar. husker du hvor lang din gutt var da han var 7-8 mnd?bare lurer på hvor mue de strekker seg
Livmor Skrevet 12. oktober 2006 #6 Skrevet 12. oktober 2006 Jepp, han var 70 cm da han var 7 mnd. Har ligget helt på gjennomsnittet på lengden hele veien. Så det er jo ikke mye de strekker seg fram til de blir 12 mnd:)
Traveltobarnsmor! Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 12. oktober 2006 ok omtrent det samme da. har ikke målt siden 6 mnd, men da var han 69,5. får vel holde han fast og prøve å måle han før eg stikker til butikken :)ser at de er stor i str men hun ene damen sa at det viktigste var at de ikke ble for kort i ryggen, da blir det jo trangt å bevege seg
Livmor Skrevet 12. oktober 2006 #8 Skrevet 12. oktober 2006 Det er det viktigste ja. Når de står oppreist (hehe, det gjør vel ikke din enda kanskje) skal du ha plass til en knyttneve mellom skrittet på dressen og skrittet til barnet. Da passer dressen akkurat. Er den mindre blir det vanskelig for dem å sette seg på huk, bøye seg osv. Beina har man jo litt å gå på siden det er strikk under føttene:)
Luca Skrevet 12. oktober 2006 #9 Skrevet 12. oktober 2006 Str 80 er ihvertfall ikke bare TIL et år når det gjelder Reima, og det er det vel ikke når det gjelder andre ting heller, det er jo rundt og FRA et år. Hvis han er den str ville jeg nok kjøpt str 74 hvis det er vinterdress du skal ha. Ser du snakker om vår og høstdress, og da kan du vel faktsik ha str 80 siden den er veldig tynn og bevegelig. Kjøpte den i str 92 til snuppa mi da hun var 16 mnd, og hun er liten for alderen. Så på den dressen er det ikke så viktig at den ikke er for stor. Men vinterdressen vil jeg tippe blir alt for stor i str 80. Har kjøpt en babydress fra i fjor(rosa og fin, så da slo jeg til:-) på 70% i str 74 til lillesnupp som blir et år i januar, og er faktisk ikke sikker på om den kommer til å passe. Virker veldig stor nå ihvertfall, men betalte 200 for den så da er det greit liksom(opprinnelig 700.-) Men du bør uansett prøve på...
Traveltobarnsmor! Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 12. oktober 2006 ja det er vinterdress eg tenker på. han kommer til å krabbe/ gå i den siden han allerede kravler rundt.
Luca Skrevet 12. oktober 2006 #11 Skrevet 12. oktober 2006 Sorry, blandet med Livmor. Ja, da vi jeg tro 74 holder..men du bør som sagt prøve. Men de vokser liksom ikke en hel haug nå og fram til våren(fra 8-9 mnd og til året)..og når de er så små så bør du ikke satse på å ha den lenger. Da blir den veldig klumpete, og umulig å bevege seg i.
Lilleh Skrevet 12. oktober 2006 #12 Skrevet 12. oktober 2006 Hm.. Har også lurt litt på de reima dressene, og reima baby er jo billigere enn reima tec også.. Snuppa her er ca 72-73 nå, og ganske så rund, og andre hele drakter i 74 er for korte/små.. I nøstebarn sin ullpysj uten bein har hun str 80.. hun åler seg, men kommer sikkert til å krabbe/sitte og reise seg i løpet av vinteren... vel.. 74 eller 80 ? hehe
Luca Skrevet 12. oktober 2006 #13 Skrevet 12. oktober 2006 Reima Baby-dressene er vel vanlig bobledresser med plate i rumpa tror jeg, så tror mye annet funker likebra som den. Den er jo ikke vann og vindtett som Tec`en. Den koster 699, mot Tec-dressene i små str til 899. Vi fikk som sagt på salg, vet ikke om vi hadde kjøpt den ellers... Ja, du bør kanskje vurdere 80 da...men ville prøvd først.
Lilleh Skrevet 12. oktober 2006 #14 Skrevet 12. oktober 2006 Åh.. er den ikke vann/vind tett.. nei, da må det nok bli en tec gitt Har vurdert den på sparkjøp til 199 og da.. (Er liksom ikke noe midt i mellom..... hehe) Eller evt name it har jeg også hørt er greie..
Traveltobarnsmor! Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #15 Skrevet 13. oktober 2006 Det er tec dress til 899 eg vurderer...men kjipt både om den blir for liten og om den er altfor stor hele vinteren Har noen andre forslag?kappahl er vel utsolgt siden de kom så godt ut i test på tv2!
Niva Skrevet 13. oktober 2006 #16 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg hadde kanskje kjøpt 74,reima tec dressene er veldig store i størrelsen. Jeg har ei datter på 2.5 som er 90 cn og hun kunne ikke ha større enn92. Målte dressen mot en annen i et annet merke i 98 og de var like store
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå