Gå til innhold

Hvordan fungerer en eggløsningstest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd å bli gravide igjen siden mai og har "bommet" helt frem til nå. Fikk mensen i går og tenkte kanskje jeg kunne ta en egg.l test neste gang, men når og hvordan fungerer den?

Har en datter på to år og med henne ble jeg gravid med en gang....

Hmm...kan noen hjelpe meg?

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du tisser på den som en vanlig graviditetstest..

Og den fungerer på samme måte omtrent..

Avhengig av hvor lang syklusen din er , begynner du å ta el test ca 8-10 dager etter første dag av siste menstruasjon.

jeg tok den på kvelden, til ca samme tid, og man skal helst unngå å drikke masse i 2 timer før du tar den...

Når teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, får du el de nærmeste dagene.

Lykke til

Skrevet

Vil anbefale deg å kjøpe ClearBlue digital eggløsningstest; den sier klart fra om du har eggløsning eller ikke. Da slipper du å synse på om streken er blå nok eller ei.

Koster nok litt mer enn de andre, men hvis du kjøper via www.billigtester.no, betaler du 199 for 7 stk.

Skrevet

Rett før eggløsning frigjøres LH-hormonet i kroppen Eggløsningstestene måler LH-nivået, og slår ut positivt når dette hormonet er på et visst nivå. Dette er 12-48timer før eggløsning.

Du bør mao vite sånn noenlunde når du har eggløsning, ellers kan det bli mange tester og ganske dyrt... Eggløsningen inntreffer vanligvis 12-16 dager FØR neste mens. Du bør derfor begynne med testene ca 20 dager før forventet mens.

Sædceller av god kvalitet kan befrukte et egg inntil 5 dager etter at den har gjort entré. Egget lever i kun 1-2 dager. Så det kan være lurt å ha samleie med en gang eggløsningstesten slår ut positivt (ca 1 dag før el) og hver dag i 4 dager fra positiv test!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...