Meg og bøllegutta!! Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg er stoor pepsi max fanmen har jo fått med meg at søtningsstoffet aspartam som brukes i drikken er omdiskutert.... Hva slags negativ efekt mener de det kan ha på fosteret? og ......... holder dere dere unna light bruser.... eller hvor mye drikker dere?
snartmammapåny Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 har lest at man må drikke 4 liter hver dag over lengre tid for at man skal overstige den anbefalt daglige dose med aspartam... Så så sant du ikke er STOR drikker så går det nok bra;) Selv drikker jeg ikke light brus, liker det rett og slett ikke, men drikker jo min del av "vanlig" brus da... *kremt* har nok sine bakdeler det og...
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg drikker overhode ikke noe tilsatt aspartam... Jeg vet ikke hvordan detkan påvirke fostet, men barn under tre år skal overhode ikke ha i seg stoffet, så da vil i allefall ikke jeg "gi det" til babyen min...
Sgt sweetie prøver på en til.. Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg drakk mye light før jeg ble gravid, men etter en samtale med jordmor så har jeg gått over til vanlig brus. Men ikke i de mengder som jeg drakk light da. Holder meg unna aspartam, kan medføre til abort.
Trampe82 Skrevet 12. oktober 2006 #5 Skrevet 12. oktober 2006 jeg vet at det er kreftfremkallende, så jeg drikker det ikke....
Meg og bøllegutta!! Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2006 Men jeg tenker liksom...... vet vi hvilken effekt alle de 100 vis av tilsetningsstoffene i maten vi spiser har på oss eller fosteret? Hvorfor er aspartam noe verre enn alle E stoffene vi dytter i oss.? Jeg har også hørt at det er kreftfremkallende, men ingen VET jo dette sikkert..... og det gjelder jo de so drikker det og ikke fosteret.. Andre sier det påvirker fosterets hjerne Og noen igjen sier det fører til abort Selv må jeg bare innrømme at jeg ikke aner, men jeg har bare blitt litt småstressa og hsyterisk for alt etter at jeg har vært et par mnd i praksis som sykepleier på barneavdeling!!! Det siste jeg leste var at barn som sov med lyset på om natten, bodde nermere en høyspentmast enn 800 meter eller ikke gikk i barnehage hadde større sjangs for å få leukemi. Syns alt dette hørtes rart ut men en blir jo bekymra og stressa av alt en leser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå