MammaTilToSjarmører+Spire Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Har bestemt oss for å bli gravid igjen etter at gutten vår kommer i Januar, har veldig lyst på to tette. Noen andre som har erfaringer med dette ?
Tjorven:-) Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Hei! har ingen erfaringer, men hadde litt lyst til å svare da jeg så overskrifta :-) -håper det går greit? Vi har tenkt på neste "svangerskap"! -lille i magen er laget på sykehuset, etter flere forsøk, noe som er tungt både fysisk og psykisk, -men som man jo på en måte legger bak seg, og det at jeg i tillegg fikk bekkenløsning alt i uke 8 har fått oss til å bestemme oss helt! Barn nummer to kommer med fly her i gården! Så fort lille er gammel nok, søker vi om adopsjon :-) Sånne svangerskap er jo ganske lange, så to tette blir det nok ikke, men planene er der! Lykke til med både nr. en og nr. to :-) Klem fra
Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Vi vil ha to tette! Så helst så fort som mulig etter fødsel =)
SuperJessie <3 Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Vi får nummer 1 i februar, og tror vi skal vente med baby igjen da til 2010 eller så...
susan Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 eg har to tette gutter.en født i februar 01 og en i desember 02.helt klart mangen fordeler for gutane.dei vil og følge kvarandre på skulen med et skuleår i mellom.
otilde *14.05.2009* Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 Det kommer til å bli ca tre år mellom mine to (første)! Vi velger å ta et barn om gangen, og se an omsorgsbehovet/typen før vi "kjører videre". Alle barn er forskjellige :-) Før vi fikk nummer en, tenkte vi litt sånn som deg, men når gullklumpen vår kom var det godt å konsentrere seg fullt og helt om han i overkant av to år før vi ble gravide igjen. Hadde vi fått planlegge nøyaktig slik vi ville, hadde vi nok fått dem bittelitt tettere, men når er jeg glad for den kommende aldersforskjellen. Førstemann er tørr, spiser selv, har begynt å kle av/på seg selv osv. Han gleder seg også veldig til å bli storebror, og har relativt stor forståelse for forandringen som venter. Når det er sagt, er jeg "bare" 27 år, hadde nok stresset litt mer med å få barn på kortere tidsintervall om vi startet ti år senere :-)
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 13. oktober 2006 #7 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg går med nr2 i magen, og h*n var planlagt å komme ca.2 år etter søsteren sin.. Og sånn blir det også. Så jeg får 2 år mellom de to første og det er tett nok synes jeg... (Så jeg ble gravid når førstemann var 16mnd) Nr3 er tenkt på og diskutert litt,, tror vi venter til nr2 er 3år før vi begynner å prøve igjen.. Sånn at det blir 4år mellom nr2 og nr3.. Så blir det umiddelbart klaff vil vi når nr3 blir født ha 3 barn på 6år,4år og en nyfødt
cecilie stolt mamma :) Skrevet 13. oktober 2006 #8 Skrevet 13. oktober 2006 Må innrømme at jeg ikke har tenkt så mye på det. Først skal den lille i magen få komme ut før en begynner å planlegge en ny baby. Men jeg vet at det skal ikke gå for lang tid. 2- 3 år synes jeg er passe.Har venninner som har barn tette og det er delte meninger om det..
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 13. oktober 2006 #9 Skrevet 13. oktober 2006 Hei jeg har lyst på to tette, så når gutten kommer begynner vi å prøve å bli gravid ijen. Har lyst å ha 1. år i mellom dem. Eller kansje viss gutten nå kommer i januar å neste i desember, da er dem jo født samme år da. Litt arti men jeg vet ikke hvor fort man kan bli gravid ijen da. Men jeg tror at det er stor avlastning til foreldrene om barna er på samme alder og har hverandre. Da slipper dem å mase på oss:)
MammaDilla Skrevet 13. oktober 2006 #10 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har kanselert de planene. Er så plaget med bekkenløsning at det skal ijaffal gå to år før neste kommer.. Men mer enn det har jeg ikke lyst å la det gå. Må jo tenke litt på at småtten ikke skal bli enebarn også..
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #11 Skrevet 13. oktober 2006 Vi har veldig lyst på to tette! Men man vet jo aldri hva man får til, hvor raskt man kommer i gang etc. Det som kunne være interessant å vite er hvordan permisjonspenger beregnes når man får to tette. Særlig hvis man blir gravid igjen innen et halvt år etter fødselen. Har lest et sted at man skal være litt oppmerksom på dette hvis man planlegger to tette... Noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå