Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 var på kontroll hos JM igår, å sf-målene er begynt å avflate. magen min har vokst 4 cm på de siste to mnd.. dette er noe jeg ikke bryr meg så hardt om, da JM å legene sier jeg har en bitte liten baby inni meg, for alle barn i min fam er født med lav fødselsvekt, på gjennomsnitt rundt 3000g. legene mener visst at det er noe galt om ungen ikke er over 4000g når den er født! men, her er min lille bekymring... jeg har tidligere mistet ett barn, pga hjertefeil, å jeg får nå spesiell oppfølgning i dette sv.skapet, å siden barnet er så lite, så kan dette være et tegn på hjertefeil, da hjertebarn er små. så nå må jeg inn på ny ultralyd, og EKG nr 2.. men jeg er ikke bekymret fordet! gubben er mer engstelig, men jeg er helt avslappet nå, for jeg vet det ikk er noe i veien, barnet er bare lite for jeg selv var liten, å dette er noe som er, som sagt, noe som er vanlig i min familie. er det noen av dere som har vært borti noe lignende?
Mille-k Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 en venninne fødte en liten jente et par dager før termin. Hun var til ekstra kontroller fordi sf-målet plutselig sank (ganske langt under normalen), i ca uke 35.. Jenten var liten, 2800. Men helt ok! Så trenger ikke være noe alvorlig galt, sikkert alt ok med din baby og. Lykke til!
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 takk for det, det tror nok jeg å, at alt er bra med babyen, det er jo ikke noe galt å ha små barn! de skal jo ut oxo, så drømmer jo ikk om en sånn 5kg unge!! er og har vært veldig bevisst på kosthold i sv.skapet, å er i uke 35 nå, å har lagt på meg 7,6 kg til nå, så det er jo ikke så mye. kan jo ikke forvente en kjempeunge heller da...
jente+jente Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 Min foerste var 2980 gr og legene tror at nr 2 blir enda mindre. Ingen grunn til aa tro at noe er feil med babyen - nr 1 var sterk og frisk - og med nr.2 kjenner jeg masse liv.
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #5 Skrevet 12. oktober 2006 Trenger ikke være noe galt i det hele tatt. I min famili er så og si alle små når de er født: moren min var 2500, jeg var 2200, brødrene mine 2500 og 2900 osv.... Altså, vi er få som i det hele tatt har vert 3000 en gang. Jeg selv er gravid nå og vil få ei LITA jente mest sannsynlig
tira fødte 24/08 Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 ang symfusemål så skal dem taes med en klype salt. sønnen min hadde hjertefeil, så jeg måtte på kontroll på sykehuset hver dag fra jeg var 6 mnd på vei. men han var langt ifra liten når han ble født. han ble født 3 uker før tiden og veide 3200. noe legene syntes var ganske mye ettersom han kom 3 uker før tiden. det kan jo være at bebien din er litt liten siden det ligger i familien, men er du veldig bekymret så tvinger du bare til deg en ul
tira fødte 24/08 Skrevet 13. oktober 2006 #7 Skrevet 13. oktober 2006 og ang hjertefeilen så forsvant den når han ble født. noe som er ganske vanlig... kommer jo sef ann på hvilken hjertefeil da. min sønn hadde noe med den ene klaffen. og at det ikke slo som det skulle. husker ikke hva det heter...
Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #8 Skrevet 13. oktober 2006 takk tira, men fikk tlf fra JM nå nettopp, å jeg skal inn på UL neste uke, pga min situasjon, så ville de ha meg inn på ny kontroll. men sist så var det en så veldig alvorlig hjertefeil hos barnet, så han døde jo, så derfor er de ekstra forsiktige.. ville bare ikke til byen, det tar meg 5 timer i bil dit, en vei.. så tungt..!!! 10 t på en dag!!
tira fødte 24/08 Skrevet 13. oktober 2006 #9 Skrevet 13. oktober 2006 ok. forstår du er bekymret. men godt du får kontroller så ofte. da går det som regel bra
jente+jente Skrevet 13. oktober 2006 #10 Skrevet 13. oktober 2006 Lykke til lenej *høygravid*!! Det maa vaere veldig vanskelig aa gaa aa lure paa om alt er OK naar man tidligere har mistet et barn! Saa fint at du skal paa UL kontroll, selv om det blir en umenneskelig lang kjoeretur for en som er hoeygravid! Bedre med en kontroll for mye enn for lite..... Det gaar nok bra til slutt!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå