marguritten Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 hvorfor kaller noen ungen sin etter en grønnsak eller et dyr? tenker på navn som paprika,chili....Bjørn,minken,myggen,ulv osv. har ikke noe i mot navnene... men man tenker jo litt på om foreldrene gikk i panikk i navne valgene. hørte om en som het Ju anita bente marita.......hehe....men det verste navnet jeg har hørt,var en som kaldte ungen for Ozzy osbourn olsen... mange merkelige navn der ute
Snupidupi Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 E en del rare navn ja... men syns ikke Bjørn e det da... Men syns det e rart når nån kalla ongen sin Grim... førr det betyr jo stygg??? Også har æ hørt om nån som kalt ongen sin Solstråle og det va en gutt??? Æ prøva nu å tenk på at ongen skal lev med navnet man gjer den... navn e vanskelie greier... Har en del fleire eksempla men e redd nån plutseli kjenn dem det e snakk om... å det e litt ekkelt...
nutri Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 Bjørn er ikke rart eller uvanlig, da. Jeg leste nettopp i navnebok. På listen for guttenavn står faktisk Elg oppført!!! Kommer fra norsk, og betyr.....elg. Måtte le godt da. :-)
Frk. Sol Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg hørte om noen som hadde kallt guttungen sin for Per Kjell Leif... Og i tillegg brukte alle tre navnene på ham. Har hørt et eller annet om at i følge ny lovgivning så er det ikke lenger lov å kalle barnet for substantiv. Kan ikke skjønne hvorfor det ikke skal kunne gå å hete Tone, Stein eller Bjørn... menmen.. Er sikkert bare noe jeg har hørt...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #5 Skrevet 14. oktober 2006 Så er nå smaken som baken også da, nemlig delt. Mye synsing om navn. og nei, Grim betyr ikke stygg: den som bærer maske, visir eller hjelm betyr det nemlig (Et gammelt norsk ord som også er i bruk i dag, - grime, altså noe man har på hodet. På hesten da he he he...
nytt nurk i juni Skrevet 14. oktober 2006 #6 Skrevet 14. oktober 2006 Samboeren min vil at han lille skal hete Harley,,,hehe...jeg måtte le når han sa det. Jeg vet om flere hunder som heter det,men ikke mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå