Gå til innhold

Til dere som har klart å avvenne med brystskjold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har klart å avvenne med brystskjold

....tips ? skal prøve det nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte ikke helt hva du mente nå men...

Brukte det bare i noen dager... og beit i meg smertene når jeg tok det bort... Puppen ble fort bra igjen!

Snuppa spiste like godt uansett... med skjold, bare pupp, flaske og det det måtte være.............

Vet ikke om det var noe fornuftig svar på spørsmålet ditt men =)

Skrevet

det jeg lurte på er hvordan dere klarte å fjerne skjoldet, jeg plages med for små brystvorter og tror det kan bli tøft å ta skjoldet da det ikke er noe å suge i

Skrevet

Jeg brukte skjold den første måneden jeg ammet pga. små brystvorter. Og jeg klarte å slutte med å bruke skjoldet, så jeg er kanskje den rette til å svare. Dette gjorde jeg:

Jeg brukte skjold når jeg begynte å amme hver gang. Når gutten min hadde sugd ut brystvortene, tok jeg bort skjoldet. Han fortsatte å suge uten problem. Om natta brukte jeg fortsatt skjoldet en god stund, fordi det var en del styr å amme uten skjold (måtte hjelpe litt til). Etterhvert tok sønnen min puppen uten problem, så jeg sluttet bare gradvis med å bruke skjoldet. Det tok ikke lang tid før jeg ammet uten skjold, kanskje en ukes tid (eller litt mer). Men jeg fortsatte å bruke skjold på det ene brystet en måned til, fordi jeg var så forferdelig sår.

Jeg har lest flere steder at det er problematisk å slutte med skjold. Har lest tips om å klippe av tuppen på skjoldet og klippe av mer og mer - til slutt tar en bort hele skjoldet. For min del gikk det overraskende lett å slutte med skjold. Håper du opplever det samme! Lykke til!

Skrevet

Jeg sluttet med det etter et par-tre måneder. Fikk litt hjelp av helsesøster med å legge han til, men når det satt, var det ikke noe problem. Helsesøster sa at når babyene er litt større så er de blitt mye flinkere til å suge, så da går det ofte greiere.

Ellers har jeg også hørt om trikset med å klippe stadig større hull i dem.

Skrevet

eg og hadde problem med for små brystvorter..men så lenge eg brukte skjold blei d ikkje nokke bedre..så vi måtte gjennom en runde m mye sårhet før det gikk seg til. etterhvert som snuppa spiste direkte fra brystvorten kom den og og ble større.men vi hadde problemer i ca 2mnd før det gikk seg til.

Men det e jo ingen skam å bruke skjold. min svigerinne måtte bruke det så lenge ho amma med begge sine barn og det gikk kjempe fint:)

Klarte ikkje amme uten.

Skrevet

hei

jeg brukte skjold de første 6 ukene. Var så innmari sår de første dagene og fikk skjold på sykehuset. Da sårene endelig hadde grodd, turte jeg ikke å ta vekk skjoldet i frykt for at det skulle bli vondt igjen. Derfor brukte vi det altså i 6 uker. Det gikk veldig greit å avvenne. Jeg lot han suge fra skjoldet de første takene slik at melka rant og den værste sulten var over slik at han ikke skulle bli hissig. Deretter tok jeg bort skjoldet og lot han prøve. Dersom han ikke fikk til eller ikke ville gav jeg han skjoldet igjen, men etter hvert ble han ganske dreven. Etter en ukes tid vågde jeg meg ut uten skjold og da måtte han jo bare ta brystet ;o) Tror det tok ca en mnd før jeg kasta skjoldene, så tilvenningen gikk langsomt, men du så godt det var å slippe alt sølet det er med skjold;o)

Lykke til, håper det går seg til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...