Gå til innhold

Sex 2-3 ganger i uka er nok!!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lest om flere som hopper i høyet hver dag for å bli gravid og at det blir mer pliktsex enn å kose seg. Det holder lenge å ha sex 2-3 ganger i uka da sædcellene lever i ca 5 dager;)

Så til dere som hver dag har dere: dere kan slappe av annenhver dag;)

Har sjekket dette med lege.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6661156-sex-2-3-ganger-i-uka-er-nok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette uavhengig av hvor god/dårlig mannens sæd er?

Vet ikke om mannen min sin sæd er dårlig, men er det sånn at dette kan ha innvirkning eller spiller det ingen rolle: det holder uansett å ha sex 2 -3 ganger i uken

Hehe! Ja, så lenge man koser seg så er det jo bare å holde på;) men vet der er mange som har seg hele tiden og kanskje dette letter litt av byrden...

Legen jeg fikk info fra sa at det skulle holde med 2-3 ganger, men vet ikke om det blir annerledes om mannens sæd er dårlig. Fikk forresten opplysningene fra en internettlege. Ho var svært opptatt av å fortelle at det holdt med 2-3 ganger nettopp fordi så mange ikke klarer å slappe av i denne perioden:)

Godt det er noen som koser seghver dag også da:) hihi

Min gynekolog sa til meg,uoppfordra,at vi skulle ha sex hver dag i den aktuelle perioden. Dette var noe hele legestanden nylig var blitt enige om,så dette med annenhver eller hver tredje dag gjaldt ikke lengre...

Mange ulike meninger fra ulike leger,så ikke godt å vite hva som er mest "riktig"! Forøvrig har vi prøvd alle måter,og det funker ikke lell,så det er nok ikke antall ganger pr uke som er avgjørende for min del iallfall! Vi er stortsett veldig opplagte for sex hver dag,men en gang innimellom er det kanskje ikke høyeste prioritet,men det blir ikke så værst alikevel da,når vi først er igang:-)

Annonse

det avhenger av miljøet inni livmora.. under gode forhold lever sædcellene lenge. Men de kan også ha mindre levetid.. Jeg tror man bør ha sexså ofte man bare orker når man prøver å få barn. Nettopp av den grunn at det ikke alltid bare er hokus pokus..

Ja det kan bli pes noen ganger når fokuset feil.. men det lønner seg nok i enden..

Tror jeg da:)

De KAN leve i 5 dager, ja. Men noen har dårlige forhold i livmora,dårlig eggkvalitet eller dårlig spermkvalitet(i værste fall alle de tinga!),og da er det tryggest med hver dag for ikke å gå glipp av sjansen. Er man helt frisk og fullt ut fertil er det sikkert greit med annenhver eller hver tredje dag:-) Dersom ikke mannen har veldig lavt antall svømmere,så er det ingen grunn til å ikke ha sex hver dag,det reduserer ikke kvaliteten.

Dersom svømmerne har vært lagret lenge i testiklene,så kan det være litt dårligere kvalitet på svømmerne,slik at om du da får hele den "gamle" ladninga og forventer at de skal være levende i 5 dager blir du antageligvis snytt(sånn i teorien)

Det greieste er vel bare å ha sex når en føler for det og passe på å ikke misse den mest aktuelle perioden! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...