Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #1 Del Skrevet 12. oktober 2006 Noen som har studert til dette og samtidig hatt barn? Vil dere fortelle litt? Var det tungt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6661073-sosionomer-her/
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #2 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei hei Jeg er sosionom og gravid. Var riktignok ferdig med mine studier for en del år tilbake, og hadde ikke barn da. Men-men, kanskje mine ord kan gi deg noen svar.. Det første året var veldig teoretisk bygd opp, hvor det er mye å sette seg inn i. Dette var det "tyngste" året, synes jeg, mens andre og tredje året gikk greiere. De to siste årene bygger på det første, og da har man "grunnmuren" mer på plass ifht videre læring. For de som hadde barn (medstudenter) tror jeg det er ulik erfaring, uavhengig om det er denne type studie du tar eller om det er noe annet. Det er mye opp til deg selv hvordan du løser dette, spesielt mtp barnevakt (vi hadde forelesninger enkelte ettermiddager også) og om du får hjelp til dette her. Tar du dette som deltidsstudent eller heltidsstudent? Tror ikke de andre medstudentene synes er greit dersom man drasser med seg småbarn på forelesninger gjentatte ganger da det kan oppleves som forstyrrende. Igjen, dette uavhengig av type studie du tar.. Ønsker deg uansett lykke til, og at du har hjelp til barnevakt mens du studerer. Det er mange som gjør det samme som deg, så bare stå på!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6661073-sosionomer-her/#findComment-6782699
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 23. oktober 2006 #3 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hei. Jeg er også sosionom. Hadde ikke barn når jeg gikk på skolen (er gravid med nr 1 nå), men tror jeg kan svare deg litt ihvertfall. Dersom barnet går i barnehage/dagmamma går det nok helt greit, og det måtte jo barnet hvis du jobbet også. Vi hadde stort sett forelesninger 4 dager i uka av 3 timers varighet, og da har du jo god tid på å lese på lesesalen før du henter barnet i barnehagen. Eller du kan lese om kvelden når barnet har lagt seg. Vi hadde jo også gruppearbeid, men dette hadde vi stort sett på dagtid. Og så hadde vi jo praksis da, men det blir jo også som vanlig arbeidstid å regne da (med tanke på barnepass). Og de som hadde barn i klassa mi fikk komme med ønskepraksisplass slik at de slapp å flytte ut av kommunen idet barna gikk jo i barnehage og på skole. Det er ikke populært å ha med barnet på forelesning da, det var det ei hos oss som hadde og det var kjempeslitsomt. Man har jo kun få dager i løpet av skoleåret som er obligatoriske, det blir stort sett ikke kontrollert fravær, så det er jo ikke noe problem å være hjemme dersom barnet er sykt. Jeg tror nok ikke dette er det verste studiet å kombinere med barn, så jeg synes du skal ta sjansen jeg. Det var flere med barn i min klasse og jeg tror det gikk helt greit. Det er helt topp å være sosionom, for du har så mange valgmuligheter (sosialtjeneste, barneverntjeneste, rusomsorg, psykiatri, sykehus, arbeidstiltak osv. osv.), så jeg vil varmt anbefale dette yrket! Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6661073-sosionomer-her/#findComment-6797507
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå