Gå til innhold

Det ser dårlig ut med eggløsning

Anbefalte innlegg

Var hos legen og tok ultralyd i går, dag 15. Follikelen var ikke mer enn 11 mm. Altså ingen eggløsning i sikte enda. Utrolig irriterende. Nå har det seg sånn at jeg innimellom har perioder med 36 dagers sykluser, men de siste gangene har jeg hatt eggløsning på dag 17. Jeg skal tilbake til legen på mandag. Håper det ser lysere ut da :o)

Måtte bare få sukket litt......

Fortsetter under...

Hei! Jeg har også noen sykluser som blir opp til 36 dager lange, særlig nå som vi prøver å lage baby...

Sist syklus var jeg hos gynekolog og da var follikelen 13 mm. Det var cirka dag 10-12. Gynekologen trodde el ville komme om ikke så lenge, men den kom ikke før dag 23/24. For meg virker det som det tar lengre tid når det virkelig gjelder!

Det tror jeg og :o) Hvor stor er folikkelene dine ved eggløsning? Legen min sa at ham ikke trodde det ville slked noe på en stund enda. Jeg har bestemt meg for å ikke ta eggløsningstest før søndag morgen. Hvis det da er for sent får det bare være. Jeg har besteme meg for at jeg ikke drar ned uten å ha sjekket forholdene på ultralyd først. Det kan jo være at jeg får positiv test men at forholdene liekvel er langt fra optimal. Sånn var det forrige gang. Når regner du med å få eggløsning igjen da?

Nå vet jeg ikke hvor du er i syklusen men hvis den første du tar er positiv søndag morgen så er løpet kjørt. Da vet du ikke om den egentlig ble positiv fredag kveld, lørdag morgen eller lørdag kveld og da er det praktisk talt ingen vits å reise.

Men noen ganger blir det for mye og så må man bare melde seg ut :-)

Jeg vet ikke hvor store de er ved eggløsning, har aldri målt akkurat da. Men det kan visst variere en del fra kvinne til kvinne og egg til egg. Synes han snakket noe om cirka 19 mm som normalt, men er ikke sikker....

Jeg har tatt opptil flere ultralyder begge gangen jeg har dratt. Folikkelen har vært 22 mm begge gangene. Første gangen (da jeg ble gravid) hadde jeg en på 22 og en på 19.

Når det gjelder å ikke teste før søndag morgen, er det i forhold til legetimen på mandag. Hvis testen er positiv da og jeg ikke har hatt eggløsning enda når jeg kommer til legen på mandag, setter jeg meg rett på flyet. Har eggløsningen vært når jeg kommer til legen må jeg bare vente en måned til... Krysser fingrene så hardt jeg kan for at det ikke skal skje selvfølgelig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...