Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei datter på 13mnd hun babler, sier mamamama. ikke mamma!

og E E E (noe sånt) når sier hun mere, sånn ca?

Klæm til alle 1 og 2 års mammaer :)))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min sier lys, sko, mamma, pappa og vov vov (bamsen). De er sååå søte :-)

Skrevet

Pluggen på 13 måneder prater heller ikke. Tror det varierer veldig når de begnner å prate. Prøver å bli flinkere å lære ham nye ord og fortelle hva vi gjør. Han sier mamma og pappa, men vet ikke om han legger noe i det. med godvilje hører jeg hei, bø og borte innimella og.

Skrevet

Jeg har en gutt på 15 måneder som plutselig begynte å lære seg ord for om lag 3 uker siden. Han kunne si noe fra før da, eks. mamma, pappa, bø, vov og pus. Men nå tar han minst til seg et ord om dagen. Til og med lært seg navnet til ei jente i barnehagen som heter Marthe. Han forstår også mye bedre nå enn tidligere. Kan be han hente skoene sine og sånt. Gøy når man virkelig kan begynne å kommunisere med de små :)

Skrevet

Ja, tenker det blir forskjell fra og med nu og bare om noen mnd eller kanskje ett halvt år når hun begynner med ord, gleder meg massse.

Skrevet

Snuppa mi er 13 mnd og har ganske mange ord.

Det siste hun har lært seg nå er baby :)

Er så gøy når hun peker på en unge som er 1 år eldre enn henne og sier baby, baby. Haha

Skrevet

Han begynte rundt 11-12 mnd alder og etter det har ordene bare kommet slag i slag:

nanna og dadda

mamma og pappa

maoooo - mjau

datta - katta

ljs - lys

bll - ball

gakka - sko

gakk gakk

blopp blopp (fisk)

oåo oåo - vovv vovv

datte - tante

øe - øye (og stikker fingeren langt inn i øye mitt)

botte tittæh - borte tittei (og holder hendene for munnen)

Lie - Line (dagmammaen)

titte - sitte

tah tah - takk takk

hei hei

nænænænænænæ - MER

nam nam

dæh - der

bææææ

bøø

Han har også satt sammen noen ord:

mat, titte (mat, sitte)

oh æ bll? (hvor er ballen?)

Fliiinke gutten min! :-D Han er 15 mnd nå...

Skrevet

Jenta mi på 13 mnd kan utrolig mange ord, og det kommer stadig nye. Men barn er så forskjellige, noen prater rent før de er 1 1/2 år, andre ikke før de er over 3 år. Det kommer når det kommer. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...