Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Var rimelig spent i dag tidelig ja, ikke minst på om jeg i det hele tatt ville komme meg av gårde, var så sinnsykt kvalm og 1,5 time i bilen fristet lite, men til slutt kom jeg meg da ut døren. Så var jeg spent om jeg ville finne frem, jeg har jo retningssans som en halvdød ku og hun damen på kontoret hadde omtrent samme even til å forklare en vei som meg (dvs særs mangelfull...), men likevel så gikk det som det ofte går når to kvinner med like elendig stedsans skal hjelpe hverandre, man opplyser om vestenlige små holdepunkter som en busk her og fargen på skiltet der og jammen fant jeg ikke frem! På første forsøk! :-) (*forventer applaus* hehe...) Kom frem 5 min før timen begynte og rakk akkurat å gå på do før jeg ble kalt inn og nervene fikk tatt seg opp igjen. Gynekologen skulle vise seg å være en hyggelig fyr osm la for dagen et meget stort samfunnsengasjement da jeg opplyste om at jeg er pedagogikkstudent, så først etter en 3 minutters enetale fra hans side om elendig politisk virksomhet i forhold til norske skoler fikk jeg endelig forklart hvorfor jeg egentlig var der og han ville ikke love at vi kunne se noe siden jeg bare var nesten 6 uker. Så da var det egentlig bare til å sette igang, av med bukse og truse og opp i go'stolen (som han faktisk kalte den...) Han konstanterte at det var litt rosa utflod der og kjørte i gang min yndlingsoppfinnelse gjennom tidene, ultralyd-apperatet! Ble så klart innvendig ul og ganske fort så jeg to tydelige flekker på skjermen som jeg antok at var henholdsvis fostervannssekken og plommen, og joda, han fokuserte inn på den største og sa "Ja, her har vi i hvertfall fostervannsekken, og...hmmmmmm...." Så ble det stille til min store bekymring før det endelig kom "Ja, se her var det liv ja!". "Næ, er det virkelig?", spurte jeg "Hvor?". Det skulle vise seg at en ørliten grå klump plutselig kom til syne og tikket så fint i vei så, hele den grå lille klumpen. Og vesle bitteliten skulle da også virkelig vise seg å være bitteliten, kun 2 mm! Men likevel kunne vi de den og hjertet slo så fint atte :-) Han mente jeg var noen dager kortere på vei enn antatt (ca 5+3 og ikke 5+6), så da omrokkerer jeg litt på utregningene mine. Så pekte han på den andre dingsen jeg hadde sett og spurte om jeg viste hva det var. Joda, her brysket jeg meg godt og tenkte at nå skal jeg vise at jeg kan da noe jeg også og ikke gjøre samme tabbe som da jeg ventet nr 2 og fikk hakeslepp av synet av de to klumpene og trodde det var tvillinger, "Jepp, det er plommesekken!" sa jeg og var fryktelig stolt av meg selv. Haha liksom ;-) "Ehm, nei, men godt tippet" var svaret (*mumle, mumle*), "Jeg trodde først at det var tvillinger jeg skjønner du, men det ser ikke slik ut, det er mest sannsynlig en blodansamling, du har en til på andre siden også som er mye mindre og det er nok derfor du har blødd og det kommer du antagelig til å fortsette med noen uker til", jeg for min del sporet av etter første del av setningen og måtte bare få klarhet i en ting først og fremst "Hva mener du, ER det tvillinger eller er det ikke????" Nei han mente det antagelig ikke var det, men var ikke helt sikker, viste meg masse med konturene som var ulikt i den klumpen og fostervannsekk-klumpen og at joda, det var nok en blodklump, han var nesten helt sikker på det. En på hver side av bittelille, men det skulle jeg ikke bekymre meg for, dette ville nok gå så bra atte mest sannsynlig. Var kjempegodt tegn at jeg var kvalm og har ømme bryster. Så fikk jeg kle på meg igjen og han lurte på om jeg ville komme tilbake om to uker for oppfølging. Altså hallo, vil???? Må være dagens desidert dummeste spørsmål, SELVSAGT vil jeg ha ny time!!!!! :-) Så det fikk jeg, om nøyaktig to uker. Og så lo han, "onde" legen, "Du skal bare se vi finner trillinger da, hehe..." Jada, veeeeeldig morsomt ;-) Men, alt i alt gikk jo dette strålende da, en bitteliten med bankende hjerte er gode greier og jeg er så lettet at jeg kan ikke få sagt det engang! Og legen var vrikelig kjempehyggelig, jeg følte meg godt i varetatt, så nå gleder jeg meg til en ny titt om 2 uker!
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Å så superdeilig da Tenk at d fins leger som har skjønt at de er der for oss, og ikke omvendt. (Ref ei anna her inne som sliter med legen sin i dag) Tipper du er letta nå Lykke til videre, kos deg masse! Hilsen en bli-gravider, enn så lenge *håper*
smurfen :o) Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 Så kjekt å høre at alt var bra. Da blir det jo spennende å se om det blir trillinger.... hehe . skal ikke skremme deg:) Nå kan du jo slappe av og kose deg.
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 Så godt å høre Lettet på dine vegne! Da gikk det bra med oss begge to i dag da, fikk se bankende hjerte og veivende armer og bein i dag jeg
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #5 Skrevet 12. oktober 2006 Ja, jeg er superlettet! :-) Og utrolig glad jeg var så heldig med legen! Håper du får full klaff snart da!
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #6 Skrevet 12. oktober 2006 Å så deilig! :-) Min var nok altfor liten til å se noe annet enn en klump enda. Hvor langt er du på vei? *flau for min dårlige hukommelse*
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 12. oktober 2006 #7 Skrevet 12. oktober 2006 Så bra da Alva! Glad det gikk så fint! Og så godt at du har så snill lege! Er litt usikker på legen min jeg, har bare vært hos henne en gang, virket veldig snill da, men jeg var så syk, så husker ikke helt... Håper hun er som din! Lykke til om to uker!
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #8 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg ble flyttet fram til 11+2 i dag Så det er jo noen uker forskjell. Det sies det at når man har sett et bankende hjerte på UL, så stiger sjansene for at det går bra betraktelig Gleder deg til om 2 uker du nå da, blir jo spennende å se utviklingen?
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #9 Skrevet 12. oktober 2006 Ja, det skal bli spennende, men det er nok fortsatt bare en klump vil jeg tro, men har tenkt å bestille en i uke 12 uansett også :-)
cille vil-9pp-1SA Skrevet 12. oktober 2006 #10 Skrevet 12. oktober 2006 godt å høre at det gikk bra, Alva!!!! Gratulerer;)
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 12. oktober 2006 #11 Skrevet 12. oktober 2006 ååå så flott!!! jeg skal til samme type time fredag den 20...(noe som er innmari lenge til....) blir spennende å se utviklingen om 2uke kan jeg tenke meg.. lykke til!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 12. oktober 2006 #12 Skrevet 12. oktober 2006 Så herlig da!!!!!!!!!! Tenker du er letta nå ja:) Sa jo at dette skulle gå bra jo:) Blir spennende å se om 2 uker nå da..... Stor klem!
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #13 Skrevet 12. oktober 2006 Så flott:-))) Dette var flotte nyheter! Håper du klarer å slappe mere av og nyte at dagene går nå. Jeg begynte med akupunktur mot kvalmen i dag. Hadde hyperemesis forrige gang. Følte meg kvikkere etterpå-fortsatt kvalm da, men hun regnet heller ikke med at det skulle gå så fort. Men hun var optimistisk på mine vegen, så nå forsøker jeg også å være det. kanskej noe å tenke på for deg også? Klem
*Vetlis* Skrevet 12. oktober 2006 #14 Skrevet 12. oktober 2006 Å så flott Alva! Det var godt å høre, sånne leger trenger vi forresten flere av hi hi!
veslepia Skrevet 12. oktober 2006 #15 Skrevet 12. oktober 2006 Hei Alva, Så spennende dette høres ut! Hvor kan man bestille UL utenom vanlig oppsatt tid som man får av legen? Fulgte deg i forrige svangerskap også, jeg fikk en jente i september 04 og venter nå ny liten i mai. Gøy å se at det dukker opp "kjente" her igjen......
Forskeren Skrevet 12. oktober 2006 #16 Skrevet 12. oktober 2006 Så deilig at du så liv! Du vet at jeg har tippet tvilling-jenter tidligere??? Så godt med skikkelig oppfølging også, jeg er bra spent selv, men skal ikke til lege før 8. nov. *smøre seg med tålmodighet*
Regnbuemor til 2 Skrevet 12. oktober 2006 #17 Skrevet 12. oktober 2006 Åååå Alva! Så bra at alt sto bra til! Aplus er overbrakt, for din utrolige evne til og finne veien med en gang. Veldig bra!
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 12. oktober 2006 #18 Skrevet 12. oktober 2006 Hei på deg!! Så utrolig kjekt at alt gikk så bra!!! Tenk så morsomt viss du får beskjed om 2 uker at du får flere enn du hadde regnet med, hehe! Virka skikkelig hyggelig han legen - sånn burde alle vært:) Nå må du bare slappe av og nyte graviditeten!!
mari~m/ lillebror. Skrevet 12. oktober 2006 #19 Skrevet 12. oktober 2006 hei Alva så flott at alt gikk så fint i dag. virker som en kjempe fin lege du har fått.) da regner jeg med vi får vite hvordan det går når du skal ta ny ul om to uker, om ha finner en eller to babyer ) klem fra:
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #20 Skrevet 12. oktober 2006 Åååh, det var bra! (og kjempefin historie Skal vi kanskje krysse fingrene for det IKKE er trillinger, hihi?
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #21 Skrevet 12. oktober 2006 Takk skal dere ha! :-) Klart jeg skal gi en oppdatering, men jeg tror nok ikke det er to, det var ganske stor forskjell på de to hulrommene, så det er nok bare blodansamling. Denne timen her fikk jeg henvisning til av fastlegen min (som forøverig også er en kjempekoselig fyr, jeg er vist heldig med legene mine!) pga blødninger og SA sist, men bl.a Volvat tilbyr privat time med ultralyd som en må betale av egen lomme.
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #22 Skrevet 12. oktober 2006 Hehe... Nei trillinger er det IKKE!!!! Det sa legen også, han bare ertet meg. Høyst sannsynlig er det ikke tvillinger heller, men han kunne ikke være 100% sikker, så vi må vente å se, men jeg har ikke følelse av at det er flere enn en.
tina 79:) Skrevet 12. oktober 2006 #23 Skrevet 12. oktober 2006 Så koselig med en sånn solskinnshistorie! Nå kan du lene deg bakover og nyte noen dager uten frykt!!! Det er så utrolig deilig når det går opp for en at det faktisk kan komme til å gå bra ikke sant? Stor klem
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #24 Skrevet 12. oktober 2006 Ja, det kan du trygt si, føler meg bare gjennomført rolig og glad akkurat nå. Klart det fortsatt er en liten risiko for å miste nå også, men den er veldig redusert i hvertfall og nå vet jeg hva det er når jeg småblør slik at slipper å bli redd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå