Gå til innhold

Hvor lenge bør jeg fortsette og jobbe...

Anbefalte innlegg

Jobber 50 % natt på sykehuset. Har smerter i bekkenet på ene siden og kjenner smertene hele tiden når jeg er på jobb. Er bare i uke 16 og vet liksom ikke helt hva som bør gjøres... Skal jeg fortsette å jobbe som før helt til smertene er slik at jeg ikke klarer å gå lengre? Nå ligger de liksom der og irriterer meg og jeg klarer å gå uten å halte. Har kjent smertene av og på siden uke 5 - men i det siste har de vært der stortsett hele tiden. Hadde vært supert om noen av dere med litt mer erfaring har noen synspukter å komme med!

Fortsetter under...

Har du vært hos lege med bekkenplagene dine? Det er jo til syvende og sist legen som avgjør om du får sykemelding eller ei, og han kan nok gi deg råd. Men, med bekkenløsning lønner det ikke å presse seg og være tapper. Det får du garantert angre på senere. Husk at du også kan få behandling av fysioterapeut, og det kan kanskje hjelpe litt. Legen min sist svangerskap sa at det var viktig å komme raskt i gang med behandling, så jeg ville kontaktet fastlegen snarest om jeg var deg.

For all del, ikke jobb deg sengeliggende iallefall. Hvile og ro er det eneste som hjelper. Forhåpentligvis forsvinner plagene etter fødselen, og du har mange år igjen å jobbe. Smertene blir dessverre ikke mindre når magen vokser og du blir tyngre. Du må rett og slett ta hensyn.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...