Gå til innhold

Trøske eller melk?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå lest endel innlegg her inne om trøske. Da kom jeg over en som hadde fått beskjed av sin lege om at det ikke var trøske når det kun var belegg på tungen og ingen andre steder i munnen. Stemmer dette?

Min datter på 14 dager har belegg på tungen, men ikke ellers i munnen. Jeg har såre brystvorter, men ikke noe belegg på dem..

Noen eksperter som kan gi et klart svar?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6658997-tr%C3%B8ske-eller-melk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er sopp sitter det fast på tungen. hvitt belegg som kan skrapes vekk er som regel melkebelegg eller gulperester.

Siden du er sår burde du få respt på mycostatin mikstur til baby og krem til deg. Evt du kan behandle det med naturell yughurt/biola. Det er mer enn et godt kjerringråd - behandling på ordtnlig det og. Miljøet blir surt slik at det blir mindre levelig for soppen. Drill og biola med lgg baktereier. Viktig å bruke kokbare klure eller engangsinnlegg som skiftes ved hver amming. Koke smokker og evt leker baby har i munn. Bh vaskes ofte på min 60 grader Sopp på brystene behøver ikke synes.

Men om en av dere har sopp må begge behandles

Takk for svar! Jeg har fått mycostatin, begynte med det i dag. Men helsesøster så bare såvidt inne i munnen til jenta mi, så jeg klarer ikke helt føle meg sikker på at det er sopp. Men jeg tror nok det er det, for jeg tror det sitte fast.

Uansett, det er vel ikke farlig å bruke mycostatin om vi ikke skulle ha sopp? Bør man være helt sikker før man bruker det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...