Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er en kvinne på jakt etter andre som har fsh trøbbel. Stemmer det at du er i den "kategorien"?

Skrevet

ja, det stemmer. men nå vet ikke jeg hvor høyt ditt er da. men jeg er ganske ung, er 20 år. Av en eller merkelig grunn så har jeg høye fsh verdier likevell. Berre spør i vei så skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan:)

Skrevet

Takk! jeg er 30 år(for ordens skyld). Den værste verdien har vært 15, men nå er den 9, og jeg er i gang med 2.ivf forøk. Østradiol er normal.

Var du gjennom ivf? gjorde du noe for å få ned fsh, og evt hva?

Skrevet

Da er faktisk mine fsh verdier værre enn dine. Det laveste jeg har vert ned i er 13,1 og det høyeste jeg har målt er 17,8. I tillegg så var østradiole mitt helt på tryne, var kjeme lavt. Høres ut som du har stor kjangs for å klare deg. Jeg skal prøve å gjøre historien kort. jeg har hele tiden hatt eggløsning hver mnd(prøvde i 2 år før jeg ble gravid). Trodde derfor at alt var ok. men da jeg fikk vite om fsh verdiene mine og østradiol verdiene, da begynnte ting å skje.

jeg begynnte å gå til akupunktur: Nå må jeg si at jeg trodde ikke noe særlig på slikt, men tok kjangsen. damen der var spesialist innenfor barnløshet. Hun hjalp meg til å få normale sykluser, jevne sykluser, menstruasjons blødning på 6 dager(ikke 10 dager), få ned fsh verdiene osv... Hun hjalp meg med MYE.

jeg fikk i tillegg pergotime av gynekologen min. det kan godt være at du vet hva det er, men jeg skriver det kort likevell. dette er tabletter for de som ikke har eggløsning. jeg hadde eggløsning med gynekologen min mente at jeg måtte ha disse tablettene for å få bedre kvalitet på eggene mine de mnd jeg tok dem.

jeg tok også mot råd fra akupunktur damen min som sa at man skulle drikke minst 2 liter vann om dagen, MYE frukt og grønnt, kutte ut sukker(jeg kuttet ikke helt ut, berre begrenset), rødt kjøtt( samme gjelder her, kuttet ike ut, berre spiste mindre av det), skulle gå rolige turer osv... Jeg fulgte disse rådene. I tillegg så gidde hun meg rådet som er det værste, stress NED. Hun sa at fsh var det hormonet som kunne bli forhøyet ved stress. Så da hadde jeg altså ikke noe valg lenger, jeg var NØDT til å stresse ned.

Så da kom pasue mnd etter første pergokur( Pergoen hjelper også den mnd etter man har tatt den). jeg fikk påskeferie og fulgte fortsatt alle råd som var blitt sakt. Jeg hadde gått 3 mnd til akupunktur og spiste sundt. Jeg tenkte som alle andre mnd da mensen nærmet seg at jeg er ikke gravid denne gangen heller. men der tok jeg feil. dagen før vi skulle til samtal eom IVF hos Hausken, fikk jeg altså positiv test. Så vi slapp akuratt å bruke ivf:)

Som du ser er alt mulig:) trodde virkelig ikke mine egne øyner.

Skrevet

Ja dette hørtes spennede ut!

Jeg har fått inntrykk av at det er ikke en sjangs i HAVET for at noe slikt kan skje!(div.leger/spesialister), men det har du motbevist til fulle! Synest det helt fantastisk at du har klart det! Har du spurt legene i etterkant om hvordan dette kunne skje med de verdienen?

Jeg har gått til aku. under mitt første førsøk, og det tror jeg hadde god effekt, men så stod jeg også på den HESTE dosen med hormoner. Men iforhold til kosthold har jeg endel å gå på. Jeg er tynn(bmi 17) noe min lege sier er ugunstig når jeg har disse fsh verdiene. Hva er(var) din bmi?

Jeg skulle gitt ganske mye for å slippe dette styret, men nå er det siste gang vi prøver. Føler liksom at kroppen ikke helt er med på at jeg tvinger den til noe som den ikke "vil"(virker det om).

Skrevet

.....et spm til : Hvor befant denne aku damen med barnløshet som spesialitet

Skrevet

jeg hadde vel en BMI på 21, så er tynn jeg også. det som legen din sier er ikke sant. det er sjangs. Da jeg fikk vite om mine verdier begynnte virkelig tårene og trille. Jeg som er så ung, hvordan kunne det skje. jeg klarte ikke å tenke meg at jeg skulle klare meg ett helt liv uten barn. Akupunktur damen min var opptimistisk, dette skulle ordne seg. Jeg vil råde deg til å gå til akupunktur uansett på du skal ha forsøk eller ikke, du kan også prøve soneterapi. jeg prøvde det også, å det skal også være bra.

jeg søkte en del på nettet og fant mange kvinner som var blitt gravid med høye fsh verdier, så det er virkelig mulig. Jeg tok temperaturen hver mnd også, slik at jeg hadde kontroll med eggløsningen, det var veldig nyttig for meg.

Hvis noen kommer å sier til deg at det er helt umulig å bli gravid med dine "flotte" verdier, da lyger de. En fsh på 9 er faktisk ikke så gale heller. jeg tror virkelig at du kan bli gravid. Følg rådene som jeg nevnte for deg, å stress ned. Hvor my estress har å si vet man jo ikke, men må man så må man. Og har du prøvd pergotime?

Skrevet

I bergen på akinon senter. Hun heter Elise Raknes ( er litt usikker på etternavnet)

Skrevet

Jeg skal gjøre litt lekser, men kommer inn senere i kveld å ser om du har skrevet noe

Skrevet

ja pergotime er utprøvd. Jeg ble veldig glad nå! Det er heller ikke noe som mangen sliter med dtte her, og det er godt for meg å få kontakt med deg!

Jeg tar til meg alle tips med åpne armer!!

Skal ta kontakt med min aku og nevne den eksperten du sa.

Tusen tusen takk. Skal til ul i morgen for å se hvor mange egg som ligger å venter på befrukting. Jeg håperr det er ok om jeg tak kontakt med deg igjen når jeg får flere spm...

Skrevet

Ja, som jeg sa, dine egg er myyyyyyyyyyye bedre enn mine, så det skal IKKE være umulig for deg:) Hiv i deg triomega, c-vitaminer og sink også.

Blir spennende å se hvor mange egg som ligger klar i morgen, du må gi meg en lyd. Du må berre ta kontakt om du trenger noen å snakke med, stille spørsmål, hva som helst. Jeg holder til på 3.trimester som jeg sa. Jeg er innom her hver dag. men hvor kan jeg kontakte deg, hadde vert kjekkt å fyllt med hvordan det går med deg

Skrevet

Hei igjen!

Jeg håper du har rett. Men når det er sagt, får det bare bære eller briste nå. Går det bra så er det flott, men går det ikke bra, så er det greit det også. Men akkurat dette med fsh er litt interessant å få litt kunnskap rundt.

Jeg har igrunnen ikke reg. meg på disse sidene før i går, så jeg har ikke noe tilholdssted. Men jeg lover å holde deg oppdatert på fremgangen. Skriver en meld. på 3.trimester. Så må du ta godt vare på degselv og barnet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...