Gå til innhold

Svar alle som har peiling!!!?? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg få eggeløsning etter en utskrapning før jeg har hatt en ordentlig mens? for sånn ut fra min regning skal jeg ha el når jeg har lov til og ha sex igjen... tror jeg.. men det skader vel ikke og prøve.. legen min mente at jeg ikke fikk el da så da var bare og ha sex..

forstår ingen ting jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan skal du kunne få en "ordentlig" mens, uten EL først???

Trodde d var hele poenget jeg, at EL utløser mens,ikke omvendt...

Hmm...

Skrevet

Jeg har hørt at faktisk det går ann at noen får mensen selv om man ikke får EL. Dette er noe jeg har hørt i hvertfall.

Skrevet

d går ann og få mens uten og ha el

men d går ann og ha tidlig el etter slike ting og

jeg fikk el 3 uker etter fødsel nå sist, så fikk jeg mens 7 dager etterpå. det var vistnok veldig tidlig el. ikke vet jeg

jeg tror de annbefaler at du venter til første mens slik at kroppen kan prøve og komme litt i rute igjen. vi startet prøvinga med en gang (siden vi mistet gutten vår) men jeg ser jo nå at selv om jeg hadde el så kunne vi godt ha venta til etter første mens, for alt ble egentlig bare rot. det tar litt tid før ting er i rute ijen :) men der må hver enkelt bare gjøre det som er rett for dem :)

lykke til!

Skrevet

Hei!

Det går ann å få mens uten EL!

Skrevet

Jeg har hørt at man veldig lett kan bli gravid etter fødsel og SA.. En venninde av meg fikk beskjed om å gå hjem å kjøre på så ble hun sikkert fort gravid igjen... men hun hadde ikke utskrapning... var så tidlig

Skrevet

Kjør på dersom du ikke har vondt,det kan ikke gå dårligere enn at det ikke klaffer! Er bare å prøve!

Jeg ble ikke gravid etter min SA,prøvde rett etterpå. Men du kan jo være heldigere,det har skjedd flere før deg:-)

Good luck!

Skrevet

Kjangsen for en SA er mye strre når du ikke har hatt vanlig mens først,

men utover det er det ingen som sier at det er nøvedig.

Får du EL og blir gravid, er det jo bare å håpe på det beste

Skrevet

Det handler vel om to ting her egentlig. At kroppen skal komme tilbake og være klar for et nytt foster. Slimhinnn blir ødelagt (ivertfall ved utskrapning) og den bør være hel og fin til en ny spire. Legene er også veldig opptatt av å måle termin, men det kan jo egentlig ikke ha så stor betydning. Er fosteret friskt så vokser det vel som det skal uansett om man ikke vet om man er i 22. eller 24. uke..

Den andre faktoren er det psykologiske. Mange er veldig nedfor etter en abort og trenger litt tid til å komme seg på beina igjen. Jeg fikk beskjed om å vente i flere mnd med å prøve igjen. Men det kommer jeg ikke til å gjøre. Den eneste måten å bli ferdig med en sånn opplevelse er jo å bli gravid på nytt. Enig?

Skrevet

helt enig..;) legen sa også at det var for at man skulle komme seg psykisk, men jo lengre jeg må vente jo verre blir det jo så da hjelper jo ikke det. så en annen lege sa til meg at det da var bedre og bare prøve og komme til legen så fort jeg var gravid igjen..

så hun sykmelde meg enda en uke for at jeg skulle gro bedre;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...