Gå til innhold

Termin 23.10/ bør jeg bekymre meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk estimert babyen til 3800 nå, ca 4200 hvis jeg gikk til termin (om 11 dager)

Forrige gang gikk jeg 10 dager over og han var 3870 ved fødsel.

Kan dette bli en kjempebaby?? Hva kan jeg ev gjøre? Kan jeg si at jeg vil settes i gang på termin?

Hører at de tar så mye feil når de estimerer og d er jo ikke rart, d er jo snakk om mm de måler, men hva om babyen er enda større...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

e jo normal fødselsvekt idag å være rundt 4 kg!

Skrevet

Jeg fikk vite når jeg gikk med forrigemann at han var 13% større enn gjennomsnitte...Men når han ble født 3 uker før termin veide han 2900,og hadde jeg gått frem til termin så hadde fødsels vekta vært på ca 3500,så det stemte ikke her.

Skrevet

Jeg ogsåå. Fikk den estimert til å være 3700 16 dager før termin. Og med nr. 1 gikk jeg 11 dager over(han var bare 3500 gram, men da fikk jeg beskjed om at den ikke var særlig stor). Jeg gruer meg også. Og hodet ble målt til å være 35 cm i omkrets. Men de vokser vel kanskje ikke så mye i hodet den siste tiden. Men dette barnet kan fort være over 500 gram tyngre enn forrigemann hos meg...

Svært sjelden de setter igang pga. stort barn, da skla det være svært stort. Og 4,2 er ikke sååå stort nå til dags (selv om JEG har full forståelse for at du syntes det er stort).

Vi får håpe de er beregnet til litt for store, jeg hadde håper under 4 kg iallefall..

Skrevet

ja hun sa jo hun tok godt i.. men...

er vel ikke så bekymret hvis jeg ikke går over termin.. Men tenk 14 dager over.. HJELP!

Eller at hun tar feil og han er større. Ei veninne fikk beskjed om 3500 10 dager før og jenta hennes var 4800!! På termin.. så de kan jo ta feil den veien, d bekymrer meg...:(

Skrevet

Fikk jente på 4310 og 52 sist, det var ikke noe værre enn første på 3750 og 52,-dessuten ble fødslen lettere andre gang ( 2 timer fra start til slutt)...kom ut som en rakett...seriøst, babyen lå nederst i senga - jeg gikk 11 dager over fødsel med siste og en uke før med første...

Skrevet

hehe.. godt å høre at d ikke var noe forskjell:)

Vet ikke om jeg vil ha en rakett heller da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...