@nneliten Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Hei! Det er en jungel av artikler på internett, men det er jammen ikke lett åfinne det man søker etter alltid - så da prøver jeg her... Kan noen tipse meg om sider på nettet med vers, sanger eller eventyr/fortellinger med temaet "høst"? Eventuelt kan dere skrive teksen som svar på innlegg her. Det skal brukes til høstfestens samlingsstund i barnehagen der jeg jobber og skal gjennom min formidlingsevne fenge ca 60 barn i alderen 1-5 år ;-) Håper på mange tips her nå!!!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Hmmm... Litt vrien den der. Men hva med.. Epler og pærer vokser på trærne, når de blir modne så faller de ned. 1-2-3 (så detter alle barna på gulvet.) Sangen om årstidene (jeg tror at sangen bare heter "årstidene") August- oktober. Er hvertfall litt om høsten. August: (Husker ikke vilken melodi) I august kan du få litt bær å leske deg på, det skinner rødt i rødt og blinker blått i blått, ja hele heia er blå.Ja, ta med bøtter å spann og kom igjen alle man. og du vil sikkert si at august har mye å gi. September: mel.(Nisser og dverger.) Jeg gir deg gaver, bungnene hager, epler og pærer og plummer i fleng. Plukk kantareller, rips og moreller gaver er grøde fra åker og eng. Oktober: (husker ikke hvilken melodi.) Samme hva du heter, spiser du poteter, og nå kan du bukke ryggen din å plukke. Vi skal være flinke, siden kan vi vinke, nå har vi poteter hele året rundt. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå