Gå til innhold

Termin i februar.. Noen som vet....?

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser i et innlegg lenger nede om ei som har et vikariat som varer ut des. og hun har termin i feb. Jeg er i samme situasjon. Det de skriver der er at dersom en sykemelder seg rett før vikariatet går ut så kan man få penger(lønn/sykepenger) helt til man blir friskmeldt igjen...(-og da kan man jo være sykemeldt til permisjonen starter..)

Stemmer virkelig dette?? er det noen som har god peiling..? Jeg har virkelig ikke lyst til å sykemelde meg i slutten i en jobb jeg kun har vært i i et halvt år, men er dersom det stemmer at man kan fortsette å få penger for det så "har man jo ikke noe valg"..

Trenger hjelp til dette! Håper noen kan svare...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6658213-termin-i-februar-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig det er mitt svar du har lest... Jeg har hvertfall fått opplyst at dersom man blir sykemeldt i vikariat vil man få sykepenger til man blir frisk. Om noen har fått opplyst noe annet, vær så snill å svare ellers blir det stusselig permisjon med 80% av dagpenger...

Syns heller ikke det er en heldig situasjon, men sånn som jeg ser det har jeg ikke annet valg. Får jo ikke jobb i januar, hvertfall ikke veldig sannsynlig. Sykemelding kan man forresten bruke når man har vært i jobb i en måned.

Hun over her skriver man må jobbe seks av de siste ti. Man må ha inntekt... Det vil si at dagpenger og sykepenger feks teller som inntekt, så det skalder ikke opptjeningen om man er sykemeldt. Litt vrient om det å være syk skulle ødelegge opptjeningen, er jo veldig mange gravide som blir sykemeldte...

Annonse

Er du arbeidsledig når permisjonen begynner så regnes permisjonspengene av et snitt av de 6 beste av de 10 siste månedene før perm.(det betyr jo i begge deres tilfeller at det ikke gjør utslag på permisjonspengene, kun på lønn i perioden fra vikariatet går ut til permen begynner)

så det er ikke så nødvendig å sykemelde seg, noe man også ikke skal kunne gjøre med mindre man er syk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...