Gå til innhold

Hvordan jobber dere som er sykepleiere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en nyutdannet sykepleier med en 6 uker gammel jente, og har begynt å lure på hva jeg skal gjøre den dagen jeg skal begynne å jobbe igjen? Hvordan har dere løst det? Jeg skal videreutdanne meg til jordmor senere, men for å få relevant praksis ønsker jeg å jobbe på sykehus. Problemet er at pappaen er borte fra kl.10.30-22-30 på jobb på hverdager, hver dag! Hva bør jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg fikk tilrettelagt turnus da jeg begynte å jobbe etter svangerskapspermisjonen. I tillegg hadde jeg ammefri 2 timer hver vakt, så jeg jobbet fra 08.30 til 14.30. Hadde bare dagvakter og noen få nattevakter. Da jeg hadde jobbet to måneder ble jeg oppfordret til å søke som avdelingssykepleier, så det jobber jeg som nå, noe som innebærer bare dagvakter. Fungerer veldig bra! Du kan jo søke på stillinger på poliklinikker, de har jo bare åpent på dagtid. En annen løsning er jo å bare jobbe natt, men det er jo ganske slitsomt. Noen velger jo å jobbe redusert stilling mens barna er små.

Lykke til og kos deg i babytiden, den går så alt for fort!

Skrevet

Du kan prøve å få en tilpasset turnus med kun dag og nattevakter. Det er ikke så mangen plasser som har det, dessverre. Det beste er kanskje å jobbe en redusert 50% stilling for da er det ikke så mangen vakter å bytte hvis du må det.

Jeg jobber 75% , tre delt turnus og det fungerer helt fint. Men jeg har barnehageplass og en mann som jobber 08 til 16 hver dag.

Skrevet

Jobber på sykehus på en stor avd, der dei faktisk er veldig greie med å tilrettelegge. Fra jenta var 1-2 år har jeg jobbet bare ettermiddager i uken slik at vi har hatt anledning til å ha henne hjemme.

No når hun er begynt i barnehage får jeg fri den dagen hun har fri, og har ikke seinvakter anna enn helger, slik at vi alle 3 får flest mulig tid ilag. Går dag og natt i ukene.

Skal du ha barnehage kan du jo dagvakter og du kan jo gå nattevakter også, så kan du ta litt sein i helgene når pappaen har fri...

Skrevet

jobber halv stilling på natt. Det er i snitt 7 vakter pr uke, lønnsmessig som en tre kvart stilling på dag. Og når man i tillegg får kontantstøtte og barnetrygd kommer det nesten ut på lønn som full stilling. Jeg synes det fungerer utmerket!!

Skrevet

Jeg jobber også 50% natt. Fungerer greit når man har en mann hjemme om natta. Det er 7 vakter pr mnd. Men blir jo sliten av å snu døgnet att og fram hele tiden.

Skrevet

Jeg jobber også 50% på natt. Dvs to netter i uka, så fri 1 uke, så tre netter på helg, så fri 1 uke. (jobber 3 hver helg) Min mann går også i turnus (tre-delt) så vi har netter sammen, det er litt av en nøtt. Men jeg nyter å ha fri 1 uke i slengen, og så tilsvarer lønnen ca 70% tror jeg.

Skrevet

Jeg jobber også natt, 58%. Har tulla i barnehagen 2 dager i uken, det fungerer veldig bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...