tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 På legevakta var de svært uvitende om melkeprøven min, kan ikke tro at legen bare tok melkeprøve fordi jeg ba om det for så å kaste den eller noe?? Vel, uansett. har ikke hatt feber siden igår mårrest og ringte barsel ang at puppen min var blitt så rød - men det trodde hun kunne være pga jeg hadde massert å styrt med den (og det hadde jeg jo og...) Idag er den mindre rød og ser ut som jeg har ett sår som holder på å gro på brystvorta. Nå er det vel bare å fortsette å tømme brystet ofte, så er jeg frisk som en fisk snart... Har forresten lecitin kapsler på 520g, hvor ofte skal jeg ta?
Expat Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Nå bør du ta 6-8 av de per døgn, trappe ned til 6 til klumpene er helt borte og du er helet helt, og så trappe ned to per uke til du tar to som vedlikehold, til du tør å gå uten Kloster sine er enklere, de er 1200mg, De koster 100 for 100, det er jo til å leve med. Da tar man 3-4 i krise og 1 som vedlikehold. Det er flott at det går bedre, og ja det er mulig å bekjempe dette selv med feil ("bare besvimte bakterier") antibiotika, nå som du får tømt. Tømme tømme tømme, og så får du evt bruke peppermyntete til å redusere litt hvis det viser seg at du nå kan mate hele barneklinikken når du er blitt frisk igjen...
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg skal drikke peppermyntete da? Heh.. er jo så mye rare ting man skal gjøre, så må bare spørre Synes det røde kan gå bort snart... det er ikke steinhardt, men kjenner tydelig at det er en klump inni der en plass.. har knafsa 8 lecitin idag, står jo på pakken at det er godt for hjerte og hjerne.. genialt
Expat Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 Blir ikke klumpen borte veldig snart, så må du få den ultralydet, det hender at det danner seg en byll med puss. Og da opererer man inn et dren og får det ordnet. Høres mer dramatisk ut enn det er. Hvor i landet bor du? Peppermynteteen kan du vente med til etter dette er over.
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2006 Oisann, ja det hørtes litt småskummelt ut... Jeg bor i Tromsø. Hvor lenge skal jeg vente før jeg tar kontakt med noen da hvis den ikke forsvinner? (Klumpen kom mandagsnatta). og enda verre, hvem skal jeg ta kontakt med? Legevakten? Da blir det vel enda en uke eller to før jeg får kommet meg på ultralyd?
Expat Skrevet 12. oktober 2006 #6 Skrevet 12. oktober 2006 Barsel tror jeg er best. Blomman, vet du om ammepoliklinikk i Tromsø???
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 12. oktober 2006 Og hvor lenge drøyer jeg? Jeg som trodde det bare var å stappe puppen i babyens munn, så hadde man alt going on.. neida du Kan dette ødelegge hele amminga, eller?
Expat Skrevet 12. oktober 2006 #8 Skrevet 12. oktober 2006 Hvis det ikke blir behandlet kan du få morsomme problemer. Nå sier jeg ikke at det ER det, jeg er jo ikke legen med ultralyden på puppen din, jeg sier bare hva andre her har opplevd. Det var ei her som nylig ble operert. Ikke vent for lenge, men hvis denne klumpen "etablerer" seg og ikke ihvertfall blir borte nå og da, så bør du gå tilbake til legen, ja.
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 13. oktober 2006 Mindre hissig rødt idag, litt mer rosa og mye mykere... kjenner at det er en liten klump inni men den er mindre, nå er jeg litt mer optimistisk
Murmeline Skrevet 13. oktober 2006 #10 Skrevet 13. oktober 2006 HEIA tulleku, og heia Oda!!! Stor klem fra oss:)
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 13. oktober 2006 HEEI Ikke vært mye tid til barnimagen og tråden vårs der de siste ukene.... all tid jeg har foran dataen har gått her på ammedebatten, har vært litt plaga med betennelse som du kanskje skjønner..æsj! Håper dere koser dere:) Alt vel? Andrea legger fint på seg og alt? Oda er snart 4 kg og vokser snart ut av str 50 6 ukerskontroll på mandag... Klem fra oss=)=)
Murmeline Skrevet 13. oktober 2006 #12 Skrevet 13. oktober 2006 Ja, har sett at du har litt å slite med.. Vi koser oss, og ammer og står i. Andrea var på veiing her om dagen, og var da 3,5kg!!! Har tykke bollekinn, hehe.. Str 50 (hm) sitter som et skudd, så ikke så lenge til det er for lite...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå