Gå til innhold

Varmeutslett - hvordan ser det ut???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har fått et utslett som ligner på det man får når man brenner seg på brennesle. Det er rødt med litt hvite nupper, hovent og litt hissig. Det kommer og går. Noen ganger er det en prikk eller to, andre ganger massevis. Jeg tror også at det klør litt.

Er dette varmeutslett eller noe annet?

Råd og tips mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes varmeutslett ser mer ut som bitte små røde prikker som ligger langs med huden (altså ikke hovent)

Skrevet

Guten vår hadde masse varme/svetteutslett i sommar og det var raude prikkar som kom på typiske svetteplassar (i nakken, på brystet, nederst på ryggen - rett innunder bleiekanten). Dei har ikkje vore hovne eller nuppete, det virker heller ikkje som det klør.

Viss utslettet dukkar opp igjen og igjen ville eg gjerne latt ein lege sjå på det. Kanskje ho er allergisk mot noko?

Skrevet

Kanskje det er elveblest? Svetteutslett er vanligvis bare rødt og flatt på min gutt.

Skrevet

Dette er nok heller en allergisk reaksjon på noe. Tror det kalles urticaria eller noe sånt. Gutten vår hadde det samme i forrige uke og vi var en tur på legevakten. Legen sa det var vanskelig å vite hva han reagerte på, men trodde det kunne være at jeg har byttet skyllemiddel. Det tror ikke jeg, for det er flere uker siden jeg byttet. Jeg har en teori om at han reagerer på paracet, men vanskelig å si..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...