Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

Min sønn er 10 dager gammel, han legger på seg greit. Har lagt på seg 240 g siden forrige torsdag. Og det var vissst normalt. Men jeg er mest stressa over å ikke få til å amme skikkelig. Jeg bruker skjold. Det begynte med at jeg ble så fryktelig sår og han begynte å knote skikkelig med puppen. Han fikk og får fremdeles ikke ordentlig tak på puppen, akkurat som han ikke klarer å gape høyt nok og suge seg fast. De gangene han klarer det, går det bare noen sugetak så mister han taket. Jeg blir skikkelig fortvila. Så jeg begynte med skjold, og det går bra. Han suger og får iseg mat, men det er det som gjr meg stressa for at jeg ikke skal få til å amme skikkelig. Han er jo liten ennå, men tror noen at det kan gå over? At han senere vil ta puppen? Det er vel bedre å bruke skjold for at han skal få i seg puppmelk enn å gi opp. Vi øver hver dag på å ta puppen. Men med alt det negative jeg har lest om skjold føler jeg meg skikkelig mislkket. Noen som roe meg ned??? Noen med erfaring?? Jeg vil så gjerne slippe å føle meg mislykket....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6657359-noen-som-kan-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det er de tynne silikonskjoldene så er de helt greie, sier ammehjelpen. Det var de gamle tykke som var problemet. Ikke kløn med annen tillegging før dere blir god med det dere gjør nå og du er rolig og uthvilt. Noen barn slutter av seg selv, andre kan bli overtalt senere.

Mange som ammer med skjold pumper gjerne en gang i døgnet (morgenen er ofte enklest) for å holde prod oppe og evt tømme ganger som ikke blir tatt med skjoldet.

Oki?

Grattis med baby, og slapp av nå! Kos deg!

Tusen takk!! Godt å få høre at det er greit.. Det gjør at jeg slapper av litt mer. Det er de tynne silikonskjoldene jeg bruker. Da forsetter jeg bare med de, til jeg slapper av litt mer. Jeg pumper meg som regel en til to ganger hver dag. Jeg får ikke ut så mye, men det tyder kanskje på at han får i seg ganske bra?

Hei!

Skjønner godt du er stressa, men du kan slappe helt av. Det er mange som har det problemet når de begynner å amme. Vi hadde i hvert fall!

gutten min klarte ikke å få skikkelig tak i puppen han heller, så vi brukte også brystskjold. Jeg tror vi brukte de til han var ca.4 uker. Da var han blitt såpass sterk at han ikke slapp puppen + at han gapte mye mer. Det var egentlig helt tilfeldig at vi slutta, jeg hadde glemt de en dag vi var på besøk hos farmor, så vi måtte amme uten. Jeg ble så gla da jeg så det gikk bra uten brystskjoldene (felte faktisk en liten tåre!). Du skal i hvert fall ikke føle deg mislykket! Han får jo faktisk din melk og det er jo det beste!!! Syns du er flink jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...