Gå til innhold

Litt bekymret....


Lillegutt fikk lillesøster :)

Anbefalte innlegg

Jeg var på kontroll hos legen på tirsdag.. Hun kjente på livmoren og sa at jeg nok ikke var lenger på vei enn 6 uker. Syntes det var litt rart at jeg ikke er lenger, men tenkte ikke så mye mer på det. Idag har jeg regnet litt på det og funnet ut at det ikke er mulig at jeg er så kort på vei!! Jeg hadde positiv test for snart 5 uker siden.. Kan vel derfor ikke være kortere enn 8 uker på vei?? Begynner å bli redd for at MA, og at livmoren derfor ikke har vokst på et par uker... Lurte også på HCG verdi, eller hva det heter. Er det noe legen måler på urinprøven hver gang, eller hvordan forgår det? Hun har ikke nevnt noe om hvor høye verdier jeg har... Noen meninger? Er litt redd nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært deg så ville jeg kontaktet henne igjen og forklart bekymringen og forlangt en UL-undersøkelse, så slipper du å gå rundt og engste deg og undre.

Håper inderlig det ikke er noe galt, at det bare er legen som tok feil!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok men ikke bekymre deg for ingenting, det er uansett ikke bra for noen av dere! Jeg hadde ringt legen med engang og bedt om ny time, eventuelt henvisning til UL.Legene tar jo uansett feil hele tiden i dag ikke sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen kan ikke måle HCG-nivået på urinprøven, det må en blodprøve til. Det må tas to blodprøver helst med en dag eller to imellom, og så ser de om det har steget. Jeg tok en i går og en i dag, og får svar på mandag om lille spiren klorer seg fast eller ikke (Vi får ikke vite verdiene tror jeg, bare om det har steget eller sunket). Litt bekymret, for jeg blør litt og har fått menssmerter.

Nå vet jeg ikke så mye om størrelser helt i begynnelsen, men alle babyer er jo forskjellige frem til tiden rundt når man kan ta UL, så det kan være at din er liten?

Hvis jeg var deg, ville jeg tatt de blodprøvene, så er du ihvertfall sikker på at alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legekontoret nå.... Jeg gråter veldig lett, og gråt selvfølgelig da jeg skulle forklare henne hvorfor jeg var bekymret.Sa at jeg var redd for at det hadde sluttet å vokse og ikke var noe liv. Hun skjønte ikke at jeg kunne være bekymret for det!! Hun sa at det ikke er noe å tenke på og så sa hun hadet. TAKK FOR GOD HJELP!! Hvorfor går det ikke an å vise litt forståelse for en som er gravid for første gang, og ikke vet så mye om hvordan ting skal være??!! Nå skal jeg bestille time til UL, same hvor mye det koster. Klarer ikke gå å være så bekymret. Føles ganske håpløst når man så og si blir avvist når man ringer legen sin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei drittkjerring!

Har du ei helsesøster eller ei anna jordmor du kan prøve å ringe til?

Sånn skal de ikke møte kvinner osm bekymrer seg :/

 

Nå ble jeg skikkelig irritert her.

Prøver selv på 3. barn nå, men jeg husker veldig godt hvordan d var å være førstegangsgravid og usikker og livredd og alt d der....

I mitt andre svangerskap var jeg mye mer krevende, og fikk dermed mye bedre oppfølging enn jeg hadde vett til å be om førstegangen.

 

Bare stå på, de er der for å hjelpe deg!

 

Og husk, ikke alle vokser like raskt i begynnelsen, hun kan ha tatt feil også, ikke få panikk.

Få deg en ny time, gjerne hos ei anna jordmor, og få saken sjekket.

Eller hos fastlegen din, de kan også se på slikt!

Masse lykke til, og ikke gråt mer, d høres så trist ut...

*stor klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for god støtte!!

 

Dette skjedde hos fastlegen min. Har kun vært der. Har lyst til å bestille time hos jordmor, for jeg føler meg ikke ivaretatt hos legen, men vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg..

Er det på helsestasjonen i bydelen man skal gå til jordmor?

 

Det er kanskje ikke noe å bekmre seg over, men kan ikke kontrollere det. Vil bare ha en bekreftelse på at det er liv sånn at jeg snart kan begynne å glede meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå kjente jeg at jeg ble skikkelig forbanna på den legen!!! Jævla overbetalte hurpe!!!!!!! Men hadde sikkert fått samme svar hos min lege for han er av samme kaliber, "ikke bekymre deg, det går nok bra" liksom... Hva med å sette av en ny time til pasienten ganske snart så dere kunne snakket rolig sammen om bekymringene dine... Hjelper ikke å bytte fastlege heller, det gjorde jeg i vår og den nye er like ille (gjelder uansett problemstilling).

 

Nei, bestill deg privat UL og/ eller bestill time hos jordmor du! Og benytt deg kun av legen ved det aller nødvendigste som blodprøver o.l., alt annet snakker du med jordmoren om! Tror man bare kan ringe å bestille time selv. Ta en telefon til nærmeste helsestasjon og hør du!

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke bruke fastlegen din til oppfølging i svangerskapet, d er helt sikkert. Dette velger du selv.

Vi tro du må kontakte helsestasjonen i bydelen der du bor, og få deg en time der.

Bare prøv! :)

 

Skal ikke være nødvendig å ha d slik nå, når du egentlig burde stråle av lykke og forventning over d som skjer i kroppen din.

 

Lykke til!

(Jeg er på bligravid, om du har lyst til å fortelle hvordan d går, bare innom her og sniker av og til ;) )

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle som har svart og gitt så god støtte!!

Det er godt å ha noen å prate med her inne :)

 

Nå har jeg fått time til tidlig UL på mandag, og håper alt viser seg å vær i orden.

 

Skal ringe helsestasjonen og komme i kontakt med jordmor der for videre kontroller.

 

Dere er en super gjeng,og Lykke lykke til monniccen 1pp.Håper å se deg fast her inne snart!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! :o)

 

Første gang jeg var gravid hadde jeg ikke peiling på når jeg sist hadde mensen. (p-pille slutt) Han kjente på livmora, ga meg en termin og sendte meg hjem.

Da jeg kom på ul i uke 9 ga de meg en ny termin nesten en hel måned etter den første terminen, og fikk den samme terminen på den ordinære ul'en.

Det jeg vil fram til er at det sikkert er vanskelig å sette en termin etter kun å ha kjent på livmora di! Synes foresten hun legen var skikkelig dum!!

 

Håper du får en fin opplevelse på ul, og lykke til!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst fikk jeg samme beskjed i forrige svangerskap. Trodde jeg var 7 uker og legen mente bare 5. Jeg, som deg, måtte da nesten ha testet positivt før unnfangelsen. Jeg har ikke tenkt så nøye på det før nå, men tror faktisk jeg gikk 2 uker over tiden pga. dette, for jenta mi er og blir lita (og var sikkert det hele svangerskapet), var i tillegg svært tørr i huden (overtidstegn) da hun ble født "til termin" (legens og UL-termin).

 

Håper dette kan være litt beroligende for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...