Gå til innhold

Til dere som ønsker å bli gravide

Anbefalte innlegg

Legen min ga meg noen gode råd når jeg ønsket å bli gravid. Hun synes det er for mye fokus på bruk av eggløsningstester osv. Det hun sa var at man ikke må tenke på at man skal lage et barn når man har sex. Man skal heller kose seg og leve normalt. Dersom man har sex

3-5 ganger i uka vil det alltid være sæd inne i deg og sjangsen for å bli gravid er da veldig stor. Så nyt hverandre og ta det med ro, hvis du stresser og sex blir et mas er det ikke noe bra for noen av dere. Jeg har blitt gravid to ganger på denne måten, så lykke til alle som håper og prøver :)

Fortsetter under...

Dette var tydeligvis en lege som har vært heldig og blitt gravid fort selv da, for når man har prøvd noen måneder er det veldig vanskelig å ikke ha fokus på å ha sex for å lage barn!

Dessuten er det ikke alle som er like nyforelska og synes det er helt topp å ha sex 5 ganger hver uke, så det kan være greit å vite når man har EL så man har sex rundt da ihvertfall.

Tror ikke det har noen ting å si om man stresser eller ikke jeg, men hvis man går glipp av EL en måned derimot fordi man ikke skal stresse så må man jo vente enda en måned til neste sjanse...

Heldige er ihvertfall dere som ikke stresser, for det er ikke noe moro, men når man så inderlig ønsker å bli gravid så er det komplett umulig og ikke tenke på det, uansett om man kaller tenkingen for stress eller ikke. For mange så er barnet så planlagt at man begynner å stresse uansett når måned etter måned går og ingenting skjer. Det er klart en 30-åring stresser mer enn en 20-åring som ikke planlegger å bli gravid engang og tenker "skjer det så skjer det".

Folk er forskjellige, og ting er ihvertfall lettere sagt enn gjort!!

Lykke til alle sammen da, uansett om dere stresser eller ikke:o)

Ja,vet det. Er jo ikke alle som blir like fort gravide. Men man har jo hørt om mange par som har prøvd å få barn i flere år uten hell. Til slutt har de adoptert og like etterpå blir de gravide. Så veldig mye er også psykisk. Men vet selv at det er vanskelig å ikke tenke på det, og hvor spent man er hver gang mensen nærmer ser :)

Var ikke meningen å fornerme noen. Jeg vet jeg er heldig som blir lett gravid og at ikke alle andre har det sånn. Ville bare dele min erfaring med andre siden jeg ser det er mange som ønsker å bli gravide som er her inne. Kan jo hende denne metoden virker på flere enn meg :)

For all det! Må ikke tro at jeg blei fornærmet!!!!! Synes det er knallbra at folk vil dele erfaringer!!!! Å eg har troen på det du sier, men.... Klarer dessverre ikke å slappe av med det!! Men, men!!

Men igjen - takk for at du deler erfaringer med oss!!

K

Annonse

Jeg greide IKKE å slappe av da jeg prøvde å bli gravid. EL- tester, temping og full pakke. Det klaffet for det! :) Har også hørt at man ikke skal tenke på det, men det er jo lettere sagt enn gjort... En venninne av meg måtte ty til prøverør etter mye slit, men jammen kom ikke nr. 2 av seg selv like etterpå - så det er nok noe i det der med å slappe av, ja. Lykke til uansett!!

Dette innlegget passer vel bedre på "Bli gravid", alle som er her inne bør jo allerede være gravid... :).

Synes ikke man skal bare si at man skal slappe av og så kommer det av seg selv. For noen så er det ikke så enkelt, og det vil føles som en fornærmelse å si at det er psykisk, når de måned etter måned ikke får noe positivt utslag.

Jeg selv, som nå er 35 år, følte jeg ikke hadde "tid" til å vente til det kom av seg selv, så hurra for EL-tester sier jeg!

Jeg trodde denne siden var til for at man kunne komme med råd og få hjelp. I det siste har det vært mange ikke-gravide som har spurt oss her inne om hvordan vi ble gravide, så derfor skrev jeg om min opplevelse. Alle mennesker er forskjellige og jeg vet at dette ikke virker på alle, men jeg må da få lov til å fortelle for det. Og jeg mente virkelig ikke å fornærme med å si at det var psykisk. Unnskyld meg, men kan ikke si det frister å komme med flere råd på denne siden nå. Beklager så mye!

Heisann!

Dette innlegget passer veldig bra begge steder!! I overskriften inne på denne siden står det;

lykke til på ferden!

Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens(!!!!!) til og med uke 12.

:-)

Annonse

Bare husk at ikke alle som adopterer - vips - blir gravide etterpå fordi de da slapper av! Det er nok kun svært få som opplever slike historier som vi hører om.

Jeg synes det er et bra råd å ikke stresse, for det er ikke godt i seg selv, men jeg tror ikke det er det som er det avgjørende for om egget befruktes og fester seg, utvikler seg osv.

Og jeg syntes el-tester var topp og et "nedstressende" bidrag i babylagingen. Brukte to år! Og det var ikke pga stress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...