tutsi 77 Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg ¨har bare 10 dager til termin og hodet har ikke festet seg..Lurer da på om dere ville kjørt bil alene ca 20 min hver vei? Har masse masrier og kynnere..Mulig jeg overreagerer, men blir litt engstelig av å tenke at noe kan skje..Hva ville dere gjort?
OktoberTussi Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg ville og har gjort det... Men du må nesten finne ut av selv hvordan du føler deg. Det er mindre behagelig å sitte i bilen og kjøre enn å sitte i sofaen..
lillebollemor74 Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 Har vært litt bekymra for dette selv, lurte en stund på om det var lov å kjøre når man var høygravid - står jo i veitrafikkloven at man skal være "egnet" til å føre bilen. Har ellers kjørt så lenge jeg kunne (er to dager på overtid nå) men nå begrenser det seg selv i og med at magen er i veien. I tillegg vet man jo ikke, kanskje vannet går eller man får rier mens man kjører. Så nå kjører bare samboer hos oss.
mrs1984 Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 jeg kører bil. her om dagen var jeg på 3 timer lang biltur, 1,5 t hver vei..da var jeg 2 dgr over tiden. men føler meg såpass trygg ennå. skulle vannet gå eller riene begynne vil det jo uansett ta en stund før jeg må på føden. men merker reaksjonsevnen er litt redusert så det blir siste langturen jeg tar... men du får gjøre det som føles rett!!
tullla Skrevet 12. oktober 2006 #5 Skrevet 12. oktober 2006 Kan ikke huske at jeg bekymret meg noe for dette sist, ting går jo ikke akkurat så veeeldig fort unna vanligvis! Hvis ikke det ligger til familien din å ha raske fødsler så hadde jeg ikke bekymret meg noe for dette! Var forresten på en halvtimes biltur alene den dagen fødselen satte igang jeg sist, og da var jeg en uke på overtid. Vi har jo mobiltelefon, så skulle noe skje er det vel bare å få noen til å møte deg der du er hvis du ikke skulle klare å kjøre hjem.
tutsi 77 Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg også er redd at vannet skal gå hvis jeg feks står i kø..samtidig blir dagene så ensformige..har såå lyst til å dra på besøk..Men det viktigste er jo prinsen i magen da:) Takk for råd:)
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 12. oktober 2006 #7 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har ikke tenkt å sitte inne å vente på at vannet skla gå eller riene komme iallefal. Hodet ikke festet har ennå heller, men det har ingen betydning har jeg nå fått svar på at 2 jordmødre og 1 fødselslege. Startet det med vannavgang vil de ha meg inn til sjekk, men man trenger ikke lenger legge seg flatt og ringe på ambulanse... heldigvis....
Snupidupi Skrevet 12. oktober 2006 #8 Skrevet 12. oktober 2006 Så lenge du føl dæ opplagt e det nu ikke nå problem å kjør bil... men e du slapp og sløv så vil æ ikke kjørt...
Oktober2006_mamma Skrevet 12. oktober 2006 #9 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har termin om et par uker jeg også, og jeg sykler fortsatt. Har ikke kommet så langt som til å ta lappen nemlig, men gidder ikke å bli sittende hjemme av den grunn. Hodet til babyen har festet seg og alt er "klart" til fødsel. Sykler selvsagt forsiktig, men det er rett og slett enklere for meg å sykle enn å gå. Så jeg hadde ikke hatt problemer med å kjøre bil iallefall, hvis jeg hadde kunnet. Men du må jo bare se ann formen din og hva du føler for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå