Gå til innhold

tidsskjema? hva skjer når...

Anbefalte innlegg

vi er henvist til ivf på riksen, alle undersøkelser, samt lap er gjort på lokalt sykehus, jeg har pco, har prøvd enkel, dobbel og trippel kur m pergo uten å få eggløsning, og lurer på om noen kjenner til tidsskjemaet på riksen... fikk brev for en uke siden om at vi er registrert der. Spl der sa (på tlf) at vi kan regne med å bli kontaktet igjen i januar/februar, men i brevet sto det at det er 9 mnd ventetid fra "godkjennelse" til videre innkallelser...? Noen som kjenner dette løpet? Det sto også at vi må godkjennes som kandidater av lege i henhold til bioteknologiloven, men vi er jo allerede foreldre til en liten guu på to, og er godkjent fra vårt sykehus? kan dette plutselig endres? Syns dette er en jungel av spørsmål jeg... kan noen fortelle hvordan løpet har foregått for dem? ganske nært i tid mener jeg... (ventetidene endres seg jo) mvh en som har fått en vidunderlig sønn, som har mistet en liten en i MA og som har prøvd i over ett år uten så mye som å ha en eggløsning.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6657222-tidsskjema-hva-skjer-n%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Riksen er det 9 mnd ventetid fra de har mottatt søknaden til du kommer i gang med første forsøk. Det innkallingen dere får i jan/feb er sansyneligvis en forsamtale. Dere får tilsendt en del papirer hvor dere skal fylle ut masse rart som type når du fikk mensen for første gang, når han kom i puberteten, tidligere sykehusinnleggelser osv....

Det som står om at dere skal godkjennes etter bioteknologiloven osv skremte også vannet av meg. Men det er ikke så strengt som det høres ut i brevet. Det skal vanvittig mye til for at dere ikke bli godkjent men vet at ekstrem overvekt og sykdommer som HIV og hepatitt kan være med på å gjøre at dere ikke får tilbud om behandling.

Så senk skuldrene i forhold til dette med godkjenningen.

Det er en fordel om du innhenter journal fra ditt lokale sykehus hvor dere har tatt mesteparten av utredningen. I tillegg er det en fordel om dere begge har tatt HIV og hepatitt blodprøver i tillegg til at det skal tas rubella blodprøve av deg. Hvis du har disse prøveresultatene med deg når dere kommer til samtale kan dette også være med på å korte ned litt på ventetiden.

Vi har kommet en smule lengre i prosessen. Riksen mottok vår søknad 2.mai. Vi har vært til forsamtale/undersøkelse og jeg har vært til lap. Vi skal inn 17.okt til startsamtale men det blir sansyneligvis en runde med AIH først forde det fortsatt er noe ventetid på å komme i gang med IVF. Men hvis ikke AIH sitter kan det være at de har mulighet til å sette oss i gang i forhold til IVF i des.

Klem

Hei!

Jeg er omtrent likt som deg i løypa,bare litt foran.

Har svart deg på det andre innlegget ditt "noen med IVF erfaring fra Riksen?"

Jeg vil som deg være ferdig utredet da jeg kommer inn til første samtale/undersøkelse.

Kanskje vi sees i gangene på Riksen;-)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...