Turbotrollmor Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har fått så vondt i bihulene som jeg aldri noensinne har hatt. Det sprenger så det føles som hele høyre side av ansiktet skal eksplodere når som helst, og jeg klarer knapt å sove, tygge eller snakke. Jeg vet at det skal være greit å ta litt paracet, og tok en på begynnelsen av natta og en i firetiden i natt, men det hjalp svært lite. Noen som vet om det er ok å ta to av gangen? Jeg er 39+1.. Setter veldig pris på svar..
Elvis_79 Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Ja, det er ok. Du kan ta normal dose uten at det har neg. påvirkning på barnet.
lillebollemor74 Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 Det er nok helt ok det. Det gjør i allefall jeg og det har jo gått fint. NB! Ikke Ibux.
Turbotrollmor Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2006 Takk for svar. Da skal jeg prøve det...
m vestfold Skrevet 12. oktober 2006 #5 Skrevet 12. oktober 2006 Har du skikkelig bihulebetennelse så snakk med legen din. Det kan være du trenger en pencelinkur. Du vil jo helst være i fin form til fødselen og da er det ikke gøy å slite med en bihulebetennelse. Jeg hadde det tidlig i svangerskapet, regner med (det sier jo legen noe om) det er greit å ta kuren senere i sbangerskapet også. Det finnes jo pe4ncelin som ikke er noe skadelig for barnet. Lykke til!
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 12. oktober 2006 #6 Skrevet 12. oktober 2006 En paracet er bare bortkastet, dersom du ikke vier 40 kg (noe jeg antar du ikke gjør). Du må ha 1 gram (dvs. 2 stk. 500 mg pracet tablett om noe skal hjelpe). Spray deg også i nesen med Zymelin feks.
Frk. Sol Skrevet 12. oktober 2006 #7 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har fått beskjed om ikke å ta paracet i det hele tatt. Aner ikke hvorfor. De sa på apoteket at det var greit med panodil zapp i nødtilfeller. Skjønner ikke dette.. Trodde det var paracetamol som var virkestoffet i begge disse jeg..
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 12. oktober 2006 #8 Skrevet 12. oktober 2006 Det er det, og paracet KAN man trygt ta... Snakket med legen min om det også...
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #9 Skrevet 12. oktober 2006 Hm... Jeg fikk beskjed av legen at det ikke var greit at jeg hadde tatt to paracet i løpet av en dag. Kunne til nød ta en, men helst ikke.
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #10 Skrevet 12. oktober 2006 Har fått beskjed av min lege at 4 paracet i døgnet er helt ok!! Hvis en har behov for det vel og merke..!!!
Minmai Skrevet 12. oktober 2006 #11 Skrevet 12. oktober 2006 Ifølge felleskatalogen.no: "Paracetamol bør være førstevalg når det gjelder smertestillende midler til gravide, fordi ingen fosterskadelig effekt er påvist hverken hos menneske eller dyr, og fordi stoffet kan benyttes i terapeutiske doser på alle tidspunkter under graviditeten." Dvs. at man kan følge bruksanvisnigen på pakken og ta 1-2 tabletter 3 ganger i døgnet i noen få dager. Ikke flere enn 6 tabletter i døgnet og ikke i lengre tid uten å snakke med legen. Den enkeltes tilstand og bruk av andre medisiner kan bety at noen får andre råd av sin lege en det som gjelder generelt. Man bør da høre på legen sin, men evt spørre hva som gjør at man får en annen anbefaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå