Gå til innhold

Fast bæsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag hadde gutten min helt fast bæsj!

Han er snart 5 mnd gammel, er det vanlig å få fast bæsj så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet noe om dette?

Skrevet

Jeg har igrunn ikke særlig peil, men vil kanskje tro det har noe med hva babyen spiser? Har han fått noe nytt å spise?

Skrevet

Jeg begynte med grøt for en mnd siden men har jo økt litt i det siste, også har han fått smake på litt most banan.

Regner egentlig med at det er bananen men det jeg lurer på er om det er vanlig å få fast bæsj så tidlig?

Det virket jo ikke som om han slet med å få den ut så det er ikke fordi han er hard i magen!

Skrevet

Min også har begynt å få fast bæsj. Han får 2-3 måltider om dagen med grøt/middag. Det var etter det det faste bæsjen kom.

Skrevet

Jenta mi har også fast bæsj hvis jeg ikke gir henne sviskesaft eller malt. Kom da jeg begynte med grøt ved 4 1/2 mndrs alder.

Skrevet

Kjære deg, det er jo fordi de får fast føde at bæsjen blir fast. Så lenge de får mm, blir den IKKE fast.

Så siden du har begynt med grøt, er det helt naturlig at guttungen får fast bæsj! Ikke noe å bekymre seg over

Hildemamma

Skrevet

Så lenge han ikke har vondt/trøbbel med å få det ut, er det ikke noe å tenke på. Har han imidlertid plager med avføringen, så kan det være lurt å gi maltekstrakt, sviskesaft, evt 5 ml duphalac om dagen for å myken avføringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...