Gå til innhold

Gravid og forkjølet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som sliter med forkjølelse for tiden? Jeg begynte med vond hals i 2-3 dager, så gikk det over til forkjølelse...har i tillegg fått en stor blodutredelse på øyet som ikke gir seg! Kan brekningene ha forårsaket blodutredelsen? Trodde gravide hadde sterkere immunforsvar jeg! Noen som vet? Det er vel ikke skadelig på vår lille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.

Brekningene kan godt være årsak til blodutredelse dersom du brekker deg mye. Gravide har vel et immunforsvar som er mer på vakt for å beskytte barnet som vokser inni magen. Forkjølelse er ikke farlig. Langvarig diare og feber er derimot ikke bra for barnet så da kan det være greit å kontakte legen.

God bedring med forkjølelsen:)

Skrevet

jepp jepp.. tror det er noe som går. Var hjemme fra jobb i går og også i dag med forkjølelse. Nesen renner konstant, tett i hodet og og vondt i halsen. Håper det går over snart, ikke noe særlig å være syk nå. Har måtte ta meg noen paracet også pga hodepine fra en annen verden.. æsj

god bedring!

Skrevet

Mener jeg har lest at immunforsvaret et svekket i graviditeten også og at gravide derfor blir lettere syke og ofte får "gleden" av å være syke lengre enn vanlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...