Gå til innhold

Vekt igjen.... n

Venter nr 2 i desember 2009

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 32 år, 172 høy og veide 68 kg før jeg ble gravid. Har trent mye før jeg ble gravid, men var alikevel i litt godt hold når jeg ble gravid. Er krafitg bygd, så "tynn" blir jeg aldri:-)

Jeg er 18 + 2 idag og har lagt på meg 5,5 kg. Noen som mener noe om dette er mye/lite?

Jeg har ikke trent så mye pga. begynnende bekkenløsning, men går en times tur 3 - 4 ganger pr. uke. Synes jeg spiser ganske sunt og normale posjoner. Spiser litt godis i helgen og drikker ca 1 1/2 liter brus fra fre - søn.Er veldig redd for å legge på meg for mye. Synes dette med vekt er litt kjipt egentlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei... jeg syntes ikke 5,5kg er mye... hormonelle forandringer er jo viktige faktorer...jeg er 28+2 dager ca...har gått opp 7kg så langt..det er ikke mye det heller...du skal gå opp når du er gravid..jeg gjør ikke annet enn å bekymre meg jeg heller..er livredd for å gå opp for mye...men jeg syntes jo det er flott å være gravid---og det burde overskygge den redselen egentlig...du må tro meg når jeg sier at jeg skjønner at du tenker sånn..gjør det selv jeg..men det viktigste vi alle må tenke på er at man er frisk og rask...og at barnet har det bra..så lenge du spiser sunt og trener( eller går turer til daglig) er det det viktigste...mer kan man trossalt ikke gjøre...vi er alle forskjellige...noen går nesten ikke opp mens andre går opp mye hvorpå alt forsvinner igjen etter fødselen..jeg gikk opp 36kg med førstemann..tro meg jeg vet hva jeg prater om...men jeg gikk alle ned innen en seks måneders periode grunnet mye vann i kroppen på slutten---dette vet jeg ikke skjer denne gangen da jeg har gjort alt annerledes denne gangen....lykke til -klem fra meg:0)

Skrevet

Må bare si at jeg også føler dette med frykt for å gå opp for mye i vekt i løpet av svangerskapet veldig. Er 33 år, ca 1,57 høy, veide 49,5 kg før jeg ble gravid, og nå veier jeg 52,6 kg, dvs 3,1 kg opp så langt. Er 24 +2 på vei. Jeg er kjempebekymret for at vekten nå plutskelig skal ta helt av..... det viktigste er helt klart at alt er bra med knøttet!!! Men lan ikke noe for å tenkte litt på denne vekten likevel!

Skrevet

3,1 kg på 24 uker?? Det var lite.... Jeg la på meg 13 kg. til sammen med første, men denne gangen har jeg lagt på meg 4 kg. på 10 uker!!! Har ikke vekt hjemme, så vet ikke om det har stabilisert seg nå. Virker ikke som dere skal bekymre dere iallefall... Jeg har alltid vært tynn, så jeg har ikke vært så påpasselig med hva jeg spiser og sånt, men nå tror jeg jeg må passe meg litt... Kommer vel litt med alderen også kanskje? Selv om jeg bare er 26... ;) huff, nei vekt er et kjedelig tema!!!! grøss... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...