:*lillefru*:har født*: Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Er den på 6 uker nå? må den tas utenom min permisjon? Mannen min jobber offshore, og er selvfølgelig på jobb rundt den tiden babyen kommer. Har han rett på fri etter fødsel? Eller må jeg klare meg selv.... Vi har 1 barn fra før, og håper derfor at han får bli hjemme noen uker. Håper på svar )
Hemmeline Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Det er 6 ukers pappapermisjon... men er usikker om de må taes utenom din permisjon... I forbindelse med fødsel så har pappaene krav på to ukers omsorgspermisjon, men dette er ulønnet permisjon. (Noen arb. givere betaler alikevel denne permisjonen, det kan dere jo sjekke hvordan det er med din manns arb.giver)
Snart2Jente+guttharfødt Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 Det om fødselspermisjon stemmer... Pappapermisjonen er 6 veker permisjon der du går tilbake til jobb. Når du tar det ut er opp til dere, men kun ein kan få fødselspenger om gangen.
2nj♥ Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 Pappan har rett på 2 uker permisjon iforbindelse med fødselen, men det er ikke alle som får betalt denne permisjonen.....det kommer an på hvilken arbeidsgiver man har! Ellers er det 6 uker av permisjonen som er forbehold far. De kan han ta når det passer for dere (ikke de første 6 ukene etter fødsel da de er forbeholdt mor), men du kan ikke ha permisjon samtidig. Du må enten tilbake i jobb eller ta ut ferie når far har permisjon.
:*lillefru*:har født*: Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2006 Tusen takk for alle svar, bra at han har rett på omsorgsperm. Har tenkt å ta pappa permisjonen (6 uker) selv, når min perm er over. Jobber offshore jeg og. Det er alt for tidlig å reise vekk i 2 uker når babyen er bare 11 mnd. Pappaen får nok kvalitetstid med babyen selv om jeg "stjeler" hans 6 ukers. Med datteren vår, fikk jeg overta hans 4 uker (som det var den gang) heldigvis. Det var ikke noe særlig kjekt å reise fra henne i 2 uker, spesielt siden jeg fortsatt ammet henne da jeg begynte tilbake i nordsjøen. Selv om jeg fikk pappapermen, så fikk/har pappa masse kvalitetstid med lillejenta vår. Når jeg er borte i 2 uker, er det han som har henne, og de koser seg. Heldigvis får vi tid ilag som familie også....det er ikke lett når vi begge jobber offshore.... Når vi er hjemme ilag, ja da har vi det godt, koser oss med "kose" dager, ikke noe stress.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå