Gå til innhold

Sitter her og griner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så utrolig sliten!!

Har to små barn største er litt over 2 år. De utmatter meg helt.. Har absolutt ingen energi til overs til de. Er snille barn altså, men 2 åringen har jo sine trassperioder. Og mini har sine dårlige perioder han også.

Har en mann som aldri er hjemme, maks hjemme et par timer på kvelden. Huset ser ikke ut, får aldri overtaket der. Ikke orker jeg heller.

Har tatt opp dette med mannen min utallige ganger, men han stiller ikke opp mer uansett. Lei nå!!

Trøtt og lei, vil helst bare pakke tinga mine og stikke av fra alt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke familie rundt deg da? Eller noen venner??

En fattig liten time for seg selv kan gjøre underverker....

Skrevet

Gjør som jeg... Få deg vaskehjelp, da slipper du det h.... husarbedet, og får mye mer overskudd til barna. Nå er det stor aldersforskjell på mine to, men 6-åringen min har også sine "trass"perioder.. Vi har verdens snilleste og flinkeste dame som kommer hjem til oss annenhver torsdag, vasker hele huset fra topp til tå (3 etasjer), betaler 100 kroner i timen. En kjempeinvistering. Noen sier det er dyrt og en luksus, jeg hadde ikke klart meg uten, selv om jeg er hjemmeværende!!!

Skrevet

Skjønner deg godt jeg. Har du mulighet til å få litt avlastning? Når det gjelder huset, er det virkelig ikke gøy å bo i en svinesti. Hadde jeg vært deg, og hadde hatt råd til det, ville jeg betalt noen for å komme og vaske ned huset. Hadde dette vært en idè??

Skrevet

Dette er en klassisk situasjon av "HJEEEEEEELP"

Ring noen av følgende og be om litt hjelp; (valgfritt hvilke)

noen venninner (2 er fint) svigermor, din egen mor, en kompis.

Få en til å sitte barnevakt, de andre til å enten hjelpe deg i huset eller rett og slett gjøre det for deg mens du går på cafe med den som ikke er opptatt i huset ditt eller som barnevakt! Det er genialt! Du MÅ ha avkobling innimellom og det er den geniale måten å gjøre det på.

Dersom noen av de overnevnte ikke passer å ringe til bytt dem ut med passende ringeofre;)

Lykke til!

Skrevet

Hvor mange timer bruker hun da?

Og tar hun alt? Som soverom og bad også?

Hadde vært deilig med en vaskehjelp ja, det hadde lettet mye. Hater å bo i rot, men klarer ikke få det rent og ryddig lenger.

Skrevet

hun bruker mellom 3 og 4 timer. Til å begynne med tok hun alt utenom soverommet vårt, da jeg ikke følte meg komfortabel med at en fremmed dame skulle være der inne, men etterhvert ble jeg for utskjemt til å gjøre det selv.... Hun vakser alt, det skinner i hver krok, å så deilig å komme hjem til nytt hus annenhver uke... Mye bedre å bruke de timene til å gjøre noe sammen som familie, enn å kaste de bort på husarbeid.. Jeg blir så innmari sur bare av tanken på det :)

Skrevet

Hørtes bra ut.. men jeg får meg ikke til å ringe og be om hjelp! :(

Men må kanskje bare prøve det da!

Skrevet

Du er ikke alene, tro meg. Jeg ble ofte sliten jeg også, særlig i begynnelsen fram til babyen ble 1 mnd gammel. Ikke bare sliten, men følte meg innestengt og isolert. Jeg skjønte fort at jeg måtte engasjere andre for å avlaste meg hvis jeg skulle ha det bra med meg selv og kunne ha overskudd for babyen. Redningen ble at jeg fikk mannen min og besteforeldre fra begge sider til å stille opp og passe på den lille mens jeg fikk litt tid for meg selv. Jeg enten pumpet meg ellers så brukte de mme når jeg ikke var der.På den måten var ikke mannen alene med babyen, for han synes det er altfor slitsomt, nå dro han til besteforeldrene og var der mens de lekte og stellet babyen. Jeg fikk da noen timer til å treffe venninner, gå på cafè, gå til frisør...disse små utfluktene reddet meg fra å bli gal! Jeg fikk så mye overskudd til dattera mi, og følte meg levende igjen. Mitt råd er at du tenker ut hvem du kan bruke som barnevakt, og bruk det lille du har av tiden til å gjøre ting som du elsker å gjøre, det gjør underverk!

Skrevet

Unnskyld meg, men må bare kommentere: ...var ikke mannen alene med babyen, for han syntes det er altfor slitsomt.... I alle dager, er det ikke slitsomt for alle da??? Kan jo ikke akseptere at mannfolka våre ikke orker å vere alene med ungen, må jo vere likt for begge!! Hos oss var pappaen hjemme med ungen i 7 mnd mens jeg var student, fungerte kjempefint! Og han har ungen alene MINST like mye som jeg, skulle jo bare mangle! Og melka er ingen unnskyldning, det fins pumpe, mme, flasker osv.

Skrevet

Siden mannen din ikke gidder gjøre husarbeid og ikke er hjemme på kveldstid og avlaster deg med babyen - så synes jeg det er bare rett og rimelig at HAN alene betaler for hushjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...