Gå til innhold

Helvetes halsbrann !!!!!!

Anbefalte innlegg

ÅÅÅÅÅ- jeg har halsbrann hele dagen og natta, jeg blir gal i hodet sanrt jeg altså :-( halsbrann og sure oppstøt- æsj!!!! ikke sover jeg ordentlig om natta og om dagen går jeg bare og gulper..... melk hjelper en liten stund, men så kommer det tilbake igjen......

Finnes det tabletter vi gravide kan bruke mot dette? mannen min kjøpte noen men de kiunne selvf ikke brukes av gravide da........

:-(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6655142-helvetes-halsbrann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også brukt Gaviscon, tar ofte to stykker på kvelden hvis jeg kjenner det er behov. Smaker ikke så godt og litt underlig konsistens, men fungerer for meg!

Og hvordan i all verden kan man få sånn halsbrann av to brødskiver med gulost og litt vann?!

Annonse

Gaviskon funker bra syns jeg, men konsistensen på tablettene er forfærdelig! Syns miksturen er bedre, så jeg har den hjemme i skapet og tabletter i veska og på nattbordet hvis det blir krise.

LoveHearts hjelper også syns jeg, problemet er bare at de smaker såååå godt at jeg ikke klarer å la være å spise opp hele rullen når jeg først har begynt - og da blir det jo veldig mye ekstra sukker da...

Prøv Titralac-tabletter - fordelen med de er at de kan tygges, smeltes i munnen eller svelges hele dersom man foretrekker det. Og de smaker ikke vondt, jeg syns de smaker litt peppermynte :) De er trygge for gravide.

Har prøvd Samarin-pulver til å drikke og Gaviscon-tabletter også - funker dårligere + at Gaviscon smaker vondt, men MÅ tygges...urk.

Nei, prøv Titralac du, beste jeg har prøvd hittil :)

vet godt hvor irriterende det er .... å det burde jo være logisk at det forsvant hvis man drakk vann...siden det er "brann" i halsen.

jeg blir verre av melke produkter.

jeg har lest på at loveharts hjelper.

men de selger ikke det i dk...buhuu

Kombinasjonen av en Link og en Aflurax har hjulpet meg veldig godt. Link virker syrenøytraliserende og Aflurax danner et skumlag øverst i magesekken som hindrer at magesyre kommer opp i spiserøret. Fordelen med Aflurax i forhold til Gaviscon er at Aflurax ikke skummer i munnen og setter seg fast i tennene.

Titralac er ikke å anbefale hvis man er mye plaget, for den har ingen 'buffereffekt', dvs at den nøytraliserer syren helt, og magesekken vil da reagere med å øke syreproduksjonen. Dessuten bør den av hensyn til nyrer heller ikke brukes daglig over lengre tid.

Gravide kan bruke Aflurax eller Gaviscon hvis det er oppstøt som er problemet, hvis det er syreoverskudd kan man bruke ente Link eller NovaluzidMint. Jeg synes personlig NovaluzidMint er god. Smaker godt og hjelper med en gang.

Vi skal holde oss unna Pepcid, Pepcidduo, Zantac og deres generiske varianter.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...