Gå til innhold

Hva syns dere???

t-79 og Jakob+ spire:)

Anbefalte innlegg

Huff...jeg har ei venninne, eller bekjent da, har kjent henne i noen mnd bare, og hun blir litt vel intens! Men jeg vet ikke om det er meg som er sær og rar jeg?

Men når helga kommer synes jeg det er veldig koselig å tilbringe særlig kveldene m mannen min, at vi enten gjør noe sammen m andre eller er hjemme og slapper av (har blitt mye av det siste i det siste;-)) Men hver eneste helg spør hun om ikke vi kan finne på noe fredag el lørdag kveld- som f eks å lage mat sammen, hun bor bare to min unna. Men jeg syns jo liksom at det er litt rart å gå til naboen å lage mat på fredagskveld, da pleier liksom jeg og mannen min å kose oss hjemme m noe god mat etter en lang uke på jobb....

Selvfølgelig finner vi på ting innimellom, men da er det spesiellt den "gamle" venninne gjengen som møtes og har venninnemiddag sammen og sånn, og ofte har vi planlagt det en stund for å få det til å passe og sånn.... føler liksom at det ikke blir helt det samme med en "ny bekjent", hvis dere skjønner?

Hun er veldig intens, og kan sitte her i maaaange timer om gangen og snakker bare om seg og sitt, så jeg kjenner at det er liksom slitsomt å være med henne...... Men hva synes dere, er det jeg som er sær og rar???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6655099-hva-syns-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes absolutt ikke du er sær og rar- skjønner deg veldig godt, jeg! Kjenner meg igjen i det du skriver, for meg er fredagskvelder og lørdagskvelder blitt "hellige" etter at jeg begynte i arbeidslivet. Uka forsvinner fort når begge jobber og er opptatt på kveldstid med møter, treninger og fritidsaktiviteter, så da synes jeg det er en nødvendighet å få bruke helgene til å hvile seg og være sammen med samboeren. Nå er vi jo snart en familie også- selvfølgelig må man prioritere den først!

Bor venninna di alene? Det kan høres ut som hun ikke har så mange å være sammen med. Jeg mener at man kan være litt egoistisk og bestemme hvem man ønsker å omgåes med og kutte ut (eller i hvert fall begrense omgangen med) venner og bekjente som ikke gir deg noe. Dette høres sikkert litt kynisk ut, men man har ikke kapasitet til å pleie et forhold til en drøss med folk, da blir det bare overfladisk. Når man begynner i jobb, og spesielt når man får barn, er man nødt til å bli litt selektiv og egoistisk til hva man bruker fritiden sin til, ellers vil det gå ut over dine nærmeste som mann, ditt kommende barn og dine gamle venner.

Jeg synes du skal være ærlig med venninna di og si det som det er når hun spør om dere skal finne på noe. Si at du ønsker å bruke kvelden hjemme med mannen min fordi du føler du får for lite tid med han i ukedagene og at du er sliten etter en arbeidsuke. Eller rett og slett bare si at du har andre planer (på en vennlig måte, selvsagt)- hun har ingenting med om de planene innebærer en hjemmekveld.

Skjønner at dette er litt vanskelig for deg, det er ikke lett å sette grenser for voksne folk som ikke skjønner selv hvor grensene går. Men jeg tror man får det bedre med seg selv om gjør det:-) Og etterpå stenger ute det store stygge samvittighetstrollet som har så lett for å invadere oss jenter/kvinner....

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6655099-hva-syns-dere/#findComment-6655712
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...